בארגנטינה זועמים על הפראסה הגדולה בפתיחת טורניר הכדורגל האולימפי, ומאמן הנבחרת חאבייר מסצ'ראנו - שכשחקן זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות, ב-2004 וב-2008 - טען כי מדובר בושה" ו"קרקס".
האמת, טורניר הכדורגל בפריז לא היה יכול להיפתח בצורה ביזארית יותר. ארגנטינה השוותה אתמול (רביעי) ל-2:2 נגד מרוקו בדקה ה-16 של תוספת הזמן. אך המשחק פוצץ מיד לאחר מכן בעקבות התפרעות של האוהדים המרוקאים, ולפני שהשופט הספיק לבדוק את השער ב-VAR. לבסוף הוכרחו השחקנים לשוב למגרש אחרי כשעתיים, כדי לחדש את המשחק לשלוש דקות; השער נפסל, וארגנטינה הפסידה.
3 צפייה בגלריה
חאבייר מסצ'ראנו
חאבייר מסצ'ראנו
"אמרתי לשחקנים שצריך להסתכל קדימה". מסצ'ראנו
(צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo)
3 צפייה בגלריה
שחקני ארגנטינה לא מאמינים
שחקני ארגנטינה לא מאמינים
חזרו למגרש אחרי כשעתיים, וראו את השופט פוסל את השער שלהם. שחקני ארגנטינה
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)
"אני לא מאמן הרבה זמן, בקריירה שלי כשחקן מועלם לא ראיתי דבר כזה", אמר מסצ'ראנו, "זה קרקס. אבל זה מה שזה. אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. אמרתי לשחקנים שעכשיו צריך להסתכל קדימה, לנסות להשיג את שש הנקודות שיאפשרו לנו לעלות לשלב הבא ושכל זה צריך למלא אותנו באנרגיה וכעס לקראת מה שיש לפנינו". יש לציין כי במשך כשעה וחצי תוצאת המשחק לא הייתה ברורה, כאשר האתר הרשמי של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) ציין שהוא הסתיים.
"זה בושה שזה קרה וזה רעל עבור הטורניר", הוסיף המאמן, "זה אפילו לא היה קורה בטורניר שכונתי. זה פתטי. מעבר לרוח האולימפית, הארגון צריך להיות ברמה וכרגע, למרבה הצער, הוא לא".
בהצהרה של מארגני הטורניר נמסר: "משחק הכדורגל בין ארגנטינה למרוקו באצטדיון סנט אטיין הושעה עקב פריצה למגרש של מספר קטן של אוהדי. לאחר מכן, המשחק התחיל מחדש והצליח להסתיים בבטחה. פריז 2024 עובדת עם בעלי העניין הרלוונטיים כדי להבין את הסיבות ולנקוט בפעולות מתאימות".
3 צפייה בגלריה
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
(צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo)
שעות לאחר המשחק, ההתאחדות הארגנטינאית הגישה תלונה רשמית לוועדת המשמעת של פיפ"א, בה נשיא ההתאחדות, קלאודיו "צ'יקי" טאפיה כתב: "זה היה מצער מה שהיינו צריכים לחוות היום כארגנטינאים בסנט אטיין. השחקנים חיכו כמעט שעתיים בחדר ההלבשה, רק כדי שיצטרכו לחזור החוצה, להתחמם ולהמשיך לשחק משחק שהיה צריך להסתיים על ידי השופט הראשי לאחר פלישת האוהדים המרוקאים למגרש, והאלימות שהמשלחת הארגנטינאית ספגה. זה היה חסר טעם ונגד את חוקי התחרות".
במשחק השני של בית 2 שנערך אתמול, עיראק ביצעה מהפך וניצחה 1:2 את אוקראינה. ארגנטינה תשחק בשבת בליון מול עיראק במסגרת המחזור השני של שלב הבתים, כשמרוקו תתמודד עם אוקראינה בסנט אטיין באותו היום.
תשחק נגד ישראל? המשלחת הפלסטינית למשחקים האולימפיים - דיווח של עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים
(צילום: ירון ברנר)