בתום חקירה, מערך הסייבר הלאומי חשף היום (חמישי) כי איראן עומדת מאחורי קמפיין ההשפעה המנסה להטיל פחד על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז.
במסגרת זו קבוצת ההאקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פירסמו מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. מערך הסייבר פועל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה.
3 צפייה בגלריה
האיום שנשלח למירון חירותי
האיום שנשלח למירון חירותי
"מוזמן להלוויה שלך". האיום שנשלח לשחיין מירון חירותי
הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD. ספורטאים ישראלים קיבלו "הזמנות" להלוויה שלהם בצירוף הפרטים האישיים שלהם, וכן "מיקום" להלוויה. ספורטאים ישראלים רבים קיבלו את האיומים הללו, ביניהם גם נושא הדגל בטקס הפתיחה פיטק פלצ'יק. בהודעה שנשלחה לשחיין מירון חרותי נכתב: "אתה מוזמן להשתתף בהלוויה של מירון חרותי, מת ב-27 ביולי 2024".
3 צפייה בגלריה
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
(צילום: Joel Saget, AFP)
פיטר פלצ'יק התייחס לנושא לפני יציאת המשלחת לפריז: "לרגע לא פחדתי מהאיומים. הדבר הלא נעים היחיד שחוויתי היה הפריצה למרחב הפרטי שלי - אינסטגרם, הודעות, מיילים", אמר, "התוכן לא עניין אותי אלא הכניסה לחיים שלי. תודרכנו בצורה הטובה ביותר על ידי הוועד האולימפי בכל מה שקשור להטרדות האלו, לכן אנחנו מוכנים ובעיקר מרוכזים. הוועד האולימפי עשה לנו סדנאות, ישבנו עם פסיכולוגים, מומחי סייבר, והיה לנו ברור שזה מה שנחווה כספורטאים ישראלים בפריז".
במיילים נוספים שנשלחו לספורטאים נכתב, בין השאר: "ארגון ההגנה העממית מודיע כי בכוונתו לפגוע בכל נוכחות ישראלית באולימפיאדה. הלובי היהודי ששולט בפרלמנט הצרפתי, לא יקבע דבר יותר. גורלם של הציונים יהיה כגורלם של הפלסטינים בעזה אם הציונים ימשיכו להלך אימים על כולם".
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
"לא פחדתי מהאיומים". פיטר פלצ'יק
(צילום: באדיבות הוועד האולימפי)
מערך הסייבר עובד מול הוועד האולימפי הישראלי ואגף הביטחון והחירום במשרד התרבות והספורט בהנחיות הגנה על חברי המשלחת. גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי, אמר: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בין-לאומית א-פוליטית בכדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרויות אלו".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "שוב אנו נחשפים לניסיונות של ראש הנחש האיראני להלך אימים על ספורטאים וספורטאיות ישראליות ולהפעיל טרור פסיכולוגי בגרוש על המשלחת המדהימה שלנו. אנחנו כאן בפריז ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו - הספורטאיות והספורטאים מוכנים ונחושים מאי פעם להביא להישגים ומערך האבטחה שלנו מוכן לכל תרחיש. לא נרפה עד שנפיל את ראש הנחש האיראני".
מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: "הוועד מגנה בתוקף את קמפיין האיומים וההפחדה שהושק על ידי איראן במטרה להלך אימים על חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז. אנו רואים בכך ניסיון חמור לפגוע בביטחונם ובשלוותם של ספורטאינו. מדובר על מהלך נוסף של מדינה שלא מכבדת שום כלל עולמי המנסה להטיל אימה על העולם החופשי.
"אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של כל חברי המשלחת. המשלחת הישראלית והספורטאים ערוכים מתמיד ומוכנים להתמודד עם כל אתגר. הרוח של הספורטאים הישראלים חזקה ונחושה ולהתרכז במטרות הספורטיביות. מצפים מכל העולם להתייצב נגד מעשים אלו".
גיא לוזון: "כל אחד מהשחקנים נתן את כולו"
(ONE)