הרבה דברים אפשר לומר על טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים אתמול, אבל דבר אחד בטוח: הוא היה יוצא דופן. טקס כניסת משלחות שנערך על גבי סירות, ובכלל טקס פתיחה שנערך מחוץ לאצטדיון הוא משהו שהעולם טרם ראה, והתגובות היו בהתאם, מקוטבות מאוד.
ב"גרדיאן" הבריטי למשל נכתב שהטקס היה חסר מבולגן מדי וחסר קלאס. בחשבון הטוויטר שלה, אריפה אקבאר, כותבת הביקורת ל"גרדיאן" כינתה את האירוע "אסון אולימפי". עם זאת, היא כן החמיאה לחלק של הדלקת הלפיד על ידי הג'ודוקא טדי רינר והאצנית לשעבר מרי ז'וזה פרק, ולהופעה המרגשת של סלין דיון שחזרה לבמה לראשונה מאז שסיפרה שהיא סובלת מתסמונת נוירולוגית נדירה, וביצעה את Hymne a l’amour של אדית פיאף.
4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
הלפיד האולימפי בוער
(צילום: Xia Yifang / POOL / AFP)
4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
מתחמקים מהגשם
(צילום: AP Photo/Ashley Landis,Pool)
בכלל, ההופעה של דיון הייתה אולי הקונצנזוס היחיד בטקס אמש. ב"גרדיאן" הקדישו בנוסף לביקורת על הטקס, מאמר נפרד להופעה, העניקו לה חמישה כוכבים וכינו אותה "עוצרת נשימה".
מלבד ההופעה הבלתי נשכחת של דיון, הטקס כלל גם הופעה של ליידי גאגא, מיצג אורות יפה על מגדל אייפל, מיניונים, מארי אנטואנט ללא ראש, פארקוריסט מסתורי שנע עם הלפיד ברחבי פריז עטוי במסכה וגם חלקים ביזאריים שהזכירו יותר את עולמות האירוויזיון מהאולימפיאדה. אבל לצד כל אלו, הדבר הבולט ביותר בטקס היה הגשם שלא הפסיק לרדת לכל אורכו. גם בתקשורת זכה מזג האוויר החריג להתייחסות רחבה: "היו כמה רגעים יפים בטקס, אבל רוב הזמן ראינו פשוט ספורטאים מאוד רטובים מנופפים בידיהם", נכתב ב"טיימס".
4 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית לרגל מגדל אייפל
המשלחת הישראלית לרגל מגדל אייפל
המשלחת הישראלית לרגלי מגדל אייפל
(צילום: הוועד האולימפי)
4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
היה רטוב
(צילום: Stephanie Lecocq/Pool Photo via AP)
אבל היו גם כאלו שהחמיאו מאוד לטקס, "הגשם רק הוסיף לאווירת המסיבה", מצא קיר סימונס, כתב NBC, את הצד החיובי של הטיפות. ב-CNN נכתב: "היה רטוב, לפרקים היה מוזר, הרוב היה יפהפה והכול יישאר מאוד מאוד חרוט בזיכרון".
"למרות הכאוס שהעולם נמצא בו, טקס הפתיחה היה דוגמא נוגעת ללב של קבלה ושמחה", פירגנו במגזין "וראייטי".
ומה חשב הציבור הרחוב? ברשתות החברתיות, בדומה לתקשורת - התגובות היו מגוונות מאוד ונעו בין הלם, לעג לפרגון. "זה הטקס פתיחה הכי 'מה לעזאזל?!' שאי פעם צפיתי בו", צייץ משתמש בטוויטר, בעוד משתמש אחר פרגן: "למרות כל הגשם, זה הטקס פתיחה הכי אווירתי שראיתי".
עוד ביקורת שעלתה ברשת הייתה של קולות שמרניים שמחו נגד השימוש במלכות דראג במיצג של "הסעודה האחרונה". "זה היה מאוד לא מכבד כלפי נוצרים", צייץ הבעלים של טוויטר, אילון מאסק. "נוצרים הם האנשים היחידים שזה לגיטימי לצחוק עליהם ואפילו לשים את הלעג כלפיהם במרכז הבמה", מחה הכומר הטקסני והסופר שיין פרויט.
גיא לוזון: "כל אחד מהשחקנים נתן את כולו"
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40