עוד ערב גדול של שחייה הסתיים בפריז לה דיפנס הנהדר. אחרי שאתמול (שבת) ראינו את אריארן טיטמוס מנצחת ב-400 חופשי נשים, הערב הקהל הצרפתי היה בטירוף כי לאון מרשאן המקומי זכה בזהב ב-400 מעורב אישי עם שיא אולימפי.
מול קהל צרפתי משולהב שלא הפסיק לעודד, מרשאן השיג כצפוי ניצחון קליל ב-400 מ' מעורב אישי, המשחה בו הוא מחזיק בשיא העולם. מרשאן, שמשלב מוקדם פתח פער ניכר על פני השחיינים האחרים, ניצח בזמן אדיר של 4:02.95 שניות, שיא אולימפי חדש.
5 צפייה בגלריה
לאון מרשאן
לאון מרשאן
שימח את הקהל הביתי. לאון מרשאן
(צילום: REUTERS/Ueslei Marcelino)
5 צפייה בגלריה
מרשאן
מרשאן
מרשאן
(צילום: SEBASTIEN BOZON / AFP)
5 צפייה בגלריה
אוהדים בטירוף ביציעים
אוהדים בטירוף ביציעים
אוהדים בטירוף ביציעים
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)
5 צפייה בגלריה
לאון מרשאן
לאון מרשאן
סלפי על הפודיום
(צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
דרמה התרחשה בגמר 100 מ' פרפר נשים כשטורי האסק האמריקנית עקפה ממש במטרים האחרונים את שיאנית העולם ובת ארצה גרטשן וולש ולקחה את הזהב, 55.59 שניות לעומת 55.63 של וולש. וולש קבעה אתמול את השיא האולימפי במשחה זה, אבל תסתפק במדליית הכסף. אחרי הזכייה, טורי האסק בחרה לחלוק את ראש הפודיום עם סגניתה וחברתה לנבחרת ארה"ב.
בהמשך התקיים גמר ה-100 חזה לגברים עם אחד מכוכבי המשלחת הבריטית, אדם פיטי הנהדר שהוא שיאן אולימפי ושיאן העולם. פיטי הודה בשנה שעברה כי לקח הפסקה משחייה עקב בעיות נפשית שכללו גם התמכרות לאלכוהול. הוא חזר בכל זאת להתאמן לקראת האולימפיאדה, וסיים במקום השני. ניקולו מרטיננגי האיטלקי סיים ראשון בזמן של 59.03 שניות, פיטי שני עם 59.05, וניק פינק האמריקני במקום השלישי.
5 צפייה בגלריה
טורי האסק
טורי האסק
הפתיעה בגמר הנשים. טורי האסק
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
דניס לוקטב סיים במקום ה-16 והאחרון בחצי גמר ב-200 מטר חופשי עם תוצאה של 1:47.93 דקות. במוקדמות, לוקטב בן ה-24, שיאן ישראל שהגיע למקום ה-27 בטוקיו 2020, רשם תוצאה טובה בהרבה, 1:47.01 דקות, שהספיקה לעלייה לחצי הגמר מהמקום ה-14 לחצי הגמר.