נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנמצא בפריז, קיים היום (שישי) תדרוך בנוגע למשחקים האולימפיים, זאת לאחר שאתמול בערב השתתף בוועידת ספורט עם נשיא הוועד האולימפי תומאס באך, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, נשיא צרפת עמנואל מקרון ומנהיגים נוספים.
על החטופים בעזה אמר הרצוג: "אמרתי לספורטאים שהם יכולים לדמיין שיש חטופים שנמצאים בעזה ופתאום רואים איזו הבלחה באיזה ערוץ תקשורת, ואז רואים את זה וזה יכול לעשות להם חיזוק נפשי עצום.
2 צפייה בגלריה
יצחק ומיכל הרצוג
יצחק ומיכל הרצוג
יצחק ומיכל הרצוג במשחק של ישראל בפארק דה פראנס
(צילום: עוז מועלם)
"אני מקווה מאוד שבכל דרך נביא את החטופים הביתה במהרה, היו פריצות דרך משמעותיות בווישנגטון אתמול. אתם תראו ביומיים הקרובים גם מתווה חדש שיוכל להביא לנו את החטופים הביתה במאמץ עליון. אני חוזר כל הזמן על קריאתי להחזירם הביתה במהרה. שוחחתי על כך עם 40 מנהיגים שפגשתי".
בתגובה לדברים, עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, אמרה: "הנשיא הרצוג, הלב של מתן לא מתחמם מלראות את נשיא המדינה מנרמל את הפקרת החטופים לטובת אולימפיאדה, גם הנשים שחוות התעללות מינית וכל שאר החטופים לא. במקום ללכת לחמם את לב הספורטאים אני דורשת ממך לעשות את עבודתך ולדאוג להחזרת החטופים בעסקה שעל השולחן, שראש הממשלה ממשיך לטרפד גם היום. נגמר להם הזמן, מגיע לי לחגוג עם מתן את שובו הביתה בחיים, רק אז הלב של כולנו יתחמם - זה יהיה הניצחון האמיתי".
2 צפייה בגלריה
האבטחה מחוץ לפארק דה פראנס
האבטחה מחוץ לפארק דה פראנס
הרצוג: "סומך מאוד על התשתית הביטחונית של הצרפתים"
(צילום: עוז מועלם)
הרצוג, שנכח ביום רביעי במשחק הפתיחה של נבחרת הכדורגל האולימפית, שהסתיים ב-1:1 מול מאלי בפארק דה פראנס, גם אמר על חוויה של המשלחת הישראלית כי "בצרפת עבדו חודשים רבים כדי לתכנן את האבטחה, בין השאר על המשלחת הישראלית, ועם זאת רוצים לאפשר לספורטאים שלנו להרגיש שהם לא חריגים, שהם כמו כולם. זה מזכיר את האירוויזיון, שהייתי בו מעורב מאוד כדי שדגל ישראל יונף בכל מקום. לעדן גולן עשו הרבה בידולים לעומת המשתתפים האחרים. לספורטאים שלנו לא".
"הסיפור של הרכבות יהפוך לנושא בינלאומי הבוקר, ברור שזו מתקפת סייבר", אמר הנשיא על הכאוס שמתחולל היום בצרפת, שעות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה, בגלל קווי רכבת שהושחתו. "הדרמה מול עינינו בעניין הרכבות היא דוגמה לרצינות אנשי הביטחון בצרפת. אני משוכנע שהם יפתרו את הבעיה ברכבות וגם יעמדו בכל האיומים האחרים. הם מחכים להגעת גברת ביידן".
הרצוג גם סיפר על הפגישה שלו עם אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, ששכל את בנו הבכור עומר ז"ל שנפל בעזה, ולאחר לבטים רבים יצא עם חמשת ספורטאי הנבחרת לפריז. "רגע אחד שריגש יותר מכל את מיכל ואותי היה לראות את אורן סמדג׳ה, שהוא גם חבר", סיפר הנשיא. "הוא הביא לי את הספר שלו. אמרתי לו שעצם העובדה שהוא נמצא באולימפיאדה משדרת חוזק עצום לג'ודאים שלו".
שיבושים בתנועת הרכבות בפריז
(צילום: רויטרס)
לקראת טקס הפתיחה: "אני סומך מאוד על התשתית הבטחונית של הצרפתים. וגם על הוועד האולימפי שעשה מאמץ עצום. היו נסיונות של גורמים עוינים לפגוע במשרדי הוועד האולימפי הבינלאומי. אם אתה עומד איתן ונוקשה אתה הודף את כל מי שמנסה לחבל בך".

השר כ"ץ: "איראן מתכננת לפגוע במשלחת הישראלית"

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתגובה לאירועים בפריז: "מדובר בפעולות שנעשו בהשראת ציר הרשע של איראן והאיסלאם הרדיקלי. יש בידי ישראל מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת ישראל ובכלל משתתפי האולימפיאדה. כפי שהזהרתי השבוע את עמיתי הצרפתי, בהסתמך על מידע שמצוי בידי ישראל, האיראנים מתכננים ביצוע פיגועי טרור נגד המשלחת הישראלית וכלל משתתפי האולימפיאדה ויש לנקוט בפעילות מניעה מוגברת כדי לסכל את מזימתם. העולם החופשי חייב לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר".