מוחמד עבדאללה קונטה, רץ למרחקים קצרים בן 29 שייצג את צרפת באולימפיאדת פריז, הושעה מהנבחרת הצרפתית לאחר שנחשף כי פרסם ברשתות החברתיות פוסטים המסיתים לשנאה נגד ישראל והספורטאים האולימפיים שלה, ואף שיתף פרסומים בשבח מחבלי חמאס.
המשתמש "SwordOfSalomon" ברשת ב-X (טוויטר לשעבר) חשף את הפוסטים של קונטה, שהיה חלק מנבחרות השליחים של צרפת בריצת 4X400 מטר (מעורב וגברים). בעקבות התפוצצות הפרשה, סגן נשיא מחוז איל-דה-פרנס, פטריק קאראם, דיווח אתמול (שלישי) כי שוחח עם נשיא התאחדות האתלטיקה הצרפתית, וכי נאמר לו כי תוגש תלונה לתובע הכללי, בדרישה להשעות את קונטה באופן מיידי, ובנוסף תיעשה פנייה לוועדת המשמעת על מנת להרחיקו לצמיתות.
1 צפייה בגלריה
מוחמד עבדאללה קונטה
מוחמד עבדאללה קונטה
"אני צרפתי, מוסלמי וגאה". קונטה
(צילום: Anne-Christine POUJOULAT / AFP)
שרת הספורט והמשחקים האולימפיים של צרפת, אמלי אודא-קסטרה, אישרה היום את השעייתו של האתלט. "דבריו של קונטה היו מזעזעים ובלתי מתקבלים. נשיא איגוד האתלטיקה אישר לי את השעייתו, במקביל לפנייה שנעשתה לתובע הציבורי וכן לוועדת המשמעת באיגוד".
בתגובה, פרסם קונטה הודעה ברשתות החברתיות שלו ובה כתב: "אני צרפתי, מוסלמי וגאה". הוא התנצל אם מישהו נפגע מדבריו, וטען כי הציוצים הוצאו מהקשרם. "אני מתנגד לרצח עם ולכל צורה של גזענות או אי-צדק", הוסיף.