הסיבוב הראשון בטורניר הטניס האולימפי של פריז 2024 מגיע היום (ראשון) לסיומו, כשבמוקד עומד כמובן רפאל נדאל, שניצח את מרטון פוצ'וביץ' ויפגוש בשלב הבא את נובאק ג'וקוביץ'. ההונגרי שמדורג 81 בעולם ניצח במערכה הראשונה 4:6, אך הספרדי בן ה-38 (161 בעולם), שהיה בספק למשחק היום, ניצח בשנייה 1:6 ובשלישית 4:6, והשלים את המשימה תוך שעתיים ו-32 דקות של טניס.
נדאל - שזכה בטורניר היחידים האולימפי ב-2008 ובטורניר הזוגות האולימפי ב-2016 - התקבל בתשואות סוערות מהקהל המלא במגרש פיליפ שאטרייה כשעלה על החימר האדום. כידוע, "השור ממאיורקה" זכה ברולאן גארוס בפריז לא פחות מ-14 פעמים - הרבה יותר מכל טניסאי אחר - והוא מכונה גם "מלך החימר". למעשה, יש פסל של נדאל מחוץ לאצטדיון.
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
ביצע מהפך. נדאל
(צילום: REUTERS/Claudia Greco)
נדאל - שגם משתתף בטורניר הזוגות, שם עלה אתמול עם קרלוס אלקראס (3 בעולם) לסיבוב השני - לא הבהיר אם לאחר המשחקים האולימפיים ישים סוף לקריירה הענפה שלו, אם כי היו הרבה ספקולציות שכן, בגלל כל הבעיות הבריאותיות שמלוות אותו לאחרונה, כולל ניתוח בירך בשנה שעברה.
הקרב בין נדאל לג'וקוביץ' יהיה ה-60 שלהם, יותר מכל שני גברים ששיחקו זה מול זה בעידן הפתוח, שהחל ב-1968, והסרבי (2 בעולם) מוביל 29:30. לג'וקוביץ בן ה-37 יש 24 תארי גראנד סלאם בקריירה, כך שהוא היחיד שזכה ביותר תארים כאלה מנדאל (22).
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
יפרוש לאחר הטורניר? נדאל
(צילום: EPA/DIVYAKANT SOLANKI)

קאמבק נהדר למארי ואוואנס

אנדי מארי - זוכה מדליות הזהב מלונדון וריו ומדליית הכסף בזוגות בלונדון - הודיע שהטורניר האולימפי בפריז, בו הוא משתתף רק בתחרות הזוגות, יהיה האחרון שלו בקריירה. היום, הוא ובן זוגו דן אוואנס מצאו את עצמם בפיגור 1:0 במערכות נגד הצמד היפני קיי נישיקורי וטארו דניאל. אבל לאחר שהפסידו 6:2, מארי ואוואנס ניצחו 6:7 (5), ובשובר השוויון ביצעו קאמבק אדיר וניצחו 9:11 אחרי שכבר היו בפיגור 9:4 עם חמש נקודות משחק לצמד היפני.
3 צפייה בגלריה
מארי
מארי
עדיין לא פורש. מארי חוגג עם אוונאס
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
אצל הגברים, סשה זברב הגרמני, שזכה במדליית הזהב בטוקיו ורוצה להגן על תוארו, החל את דרכו עם 2:6, 2:6 קליל על חאומה מונאר הספרדי ספרד תוך שעה ו-23 דקות. סטפנוס ציציפאס היווני הזיע לא מעט לפני שגבר על זיזו ברגס הבלגי 6:7 (6), 6:1, 1:6. כשעה וחצי נדרשו לקספר רוד בשביל להדיח בקלות את טורו דניאל היפני עם 5:7, 4:6.
אצל הנשים, קוקו גוף - שלא השתתפה בטוקיו מכיוון שנמצאה חיובית לקורונה רגע לפני האולימפיאדה - ניצחה בקלות תוך פחות משעה 3:6, 0:6 את איילה טומליאנוביץ' האוסטרלית. אלופת ווימבלדון הטרייה, ברבורה קרייצ'יקובה, נאלצה להזיע מול שרה סוריבס טורמו בדרך ל-6:4, 0:6, 6:7 (2) במשחק שארך שלוש שעות. מריה סקארי היוונייה דווקא טיילה תוך 58 דקות בלבד מול דנקה קוביניץ' ממונטנגרו - 0:6, 1:6.