רבות נכתב ועוד ייכתב על הנחישות של ספורטאים בכל מה שקשור למשחקים האולימפיים. לא מעט סיפורים אייקונים הפכו לאגדות לאורך השנים, אך הזה של מתיו דוסון הוא ללא ספק הביזארי מכולם. שחקן ההוקי שדה האוסטרלי שבר את אצבעו לפני כשבועיים בצורה שהגבילה אותו באופן משמעותי, וכדי לא לפספס את האולימפיאדה הוא החליט לקטוע אותה!
לאחר פציעתו של דוסון בן ה-30 במהלך אימון ב-11 ביולי, הרופאים הסבירו לו שתהליך ההחלמה אמור לקחת חודש, ואפילו יותר. המשמעות הייתה שהוא לא יוכל ליטול חלק במשחקיה של נבחרת אוסטרליה לאורך המשחקים, דבר שלא היה מקובל עליו בשום צורה.
2 צפייה בגלריה
מתיו דוסון
מתיו דוסון
"מחיר שהייתי מוכן לשלם". מתיו דוסון
(צילום: AP Photo/John Minchillo)
דוסון אפילו התייעץ עם מנתח פלסטי, שהסביר לו שגם אם ינתח את האצבע, ישנו סיכוי שהיא לעולם לא תחזור לתפקד כפי שהיה לפני כן. לאחר ששמע זאת, הוא קיבל את ההחלטה הבלתי נתפסת - לוותר עליה ולקטוע אותה בחלק העליון שמעל המפרק.
"אחרי שקיבלתי את כל המידע, הייתי צריך לקבל החלטה", הסביר דוסון. "אני מצליח לתפקד בצורה טובה, פשוט יש לי אצבע אחת פחות כדי לדאוג לגביה. זה מחיר שהייתי מוכן לשלם. אני קרוב יותר לסיום הקריירה שלי מאשר לתחילתה, זו עשויה להיות האולימפיאדה האחרונה שלי וזה הרגיש לי שאני צריך לעשות את זה".
2 צפייה בגלריה
מתיו דוסון
מתיו דוסון
דוסון עם הכרטיס שלו לפריז
(צילום: Will Russell/Getty Images)
חבריו של דוסון לנבחרת קיבלו את הידיעה בתדהמה מוחלטת. עם זאת, רבים מהם אמרו שהם לא מופתעים מהחלטתו האמיצה/ הזויה (אתם תחליטו). "כשאתה מבלה את כל חייך בהקרבה על מנת להגיע לרמות הגבוהות ביותר, נראה שמבחינתו זו הייתה החלטה די קלה", אמר קפטן נבחרת ההוקי שדה של אוסטרליה, אראן זאלבסקי. המאמן, קולין באת', הוסיף: "לא בטוח שאני הייתי עושה את זה, אבל הוא כן - אז נהדר".
באולימפיאדת טוקיו לפני שלוש שנים עזר דוסון לאוסטרליה לזכות במדליית הכסף. משחקו הראשון, אגב, יהיה כבר היום (שבת, 14:15) נגד נבחרת ארגנטינה.
שיבושים בתנועת הרכבות בפריז
(צילום: רויטרס )
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40