יום אמוציונלי מאוד עבר אתמול על כוכבי הג'ודו היפניים והאחים אוטה והיפומי אבה. השניים הגיעו לתחרות הג'ודו האולימפית כאלופים אולימפיים מכהנים וכמועמדים ברורים להגן על התואר שלהם, אך בסופו של דבר רק היפומי סיים את היום עם מדליית זהב על צווארו. אוטה ספגה הפסד סנסציוני בשמינית הגמר לדיורה קלדיורובה האוזבקית שזכתה בסופו של דבר בזהב, ובאחד מהרגעים החזקים ביותר עד כה במשחקים, התמוטטה בבכי כשמאמנה מנסה להרגיע אותה ולתמוך בה.
"הופתעתי והייתי מתוסכל כשראיתי את אחותי מפסידה, אבל ידעתי שאני צריך לשלוט ברגשות שלי, זה לא הזמן לבכות", סיפר היפומי על היום המטלטל שעבר עליו, "זה היה יום קשה מאוד עבורי. בזמן הקרב חשבתי על כך שאני צריך להילחם בשביל אחותי. זו האחריות שלי כאח".
3 צפייה בגלריה
אוטה אבה
אוטה אבה
ההלם של אחרי ההפסד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אוטה אבה
אוטה אבה
אוטה אבה מרוסקת בזרועות מאמנה
(צילום: עוז מועלם)
לאוטה עצמה לקחו ארבע שעות להירגע לפני שהצליחה לצאת ולשוחח עם התקשורת: "היו לי המון ציפיות מהאולימפיאדה הזו. ברגע הכישלון, לא הצלחתי לשלוט בעצמי".
"שמעתי את התמיכה החמה מהקהל", התייחסה אבה לתשואות ולמחיאות הכפיים שנשמעו היטב ברחבי האולם בזמן שמיררה בבכי.
ומה לגבי המשך הדרך שלה? אבה היא ספורטאית צעירה, בסך הכול בת 24, אך בשלב זה היא סירבה להתייחס לתוכניותיה בעתיד: "כרגע כל מה שאני צריכה זה להירגע. אחשוב על כך מאוחר יותר".
3 צפייה בגלריה
היפומי אבה
היפומי אבה
בסוף כן היה רגע מתוק לאחים אבה
(צילום: EPA)
האחים אוטה והיפומי אבה נחשבים לפנומנים בענף הג'ודו. כל אחד מהם זכה ארבע פעמים באליפות העולם, והפסד שלהם בקרב נחשב לאירוע חריג מאוד. באולימפיאדת טוקיו השניים זכו למדליית זהב אולימפית באותו היום, והם קיוו מאוד לשחזר את התסריט הזה גם אתמול, מה שכאמור לא התממש.