אכזבה ברגע האמת. בכירת השחייניות הישראליות אנסטסיה גורבנקו סיימה היום (שני) רק במקום העשירי ב-400 מ' מעורב אישי, הסגנון החזק שלה.
גורבנקו קבעה זמן איטי במושגים שלה, 4:41.64 דקות כשבלט בעיקר לרעה קטע החזה - שבו היא מצטיינת לרוב. מדובר באכזבה גדולה עבור גורבנקו שהגיעה עם זמן ההרשמה החמישי בטיבו למשחה הזה, 4:34.87 דקות.
2 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
דווקא קטע החזה היה בעוכריה
(צילום: עוז מועלם)
"הרגשתי די טוב, עבדנו לאחרונה על הגב שאצליח להחזיק מהירות יותר גבוהה. שילמתי על זה ב-200 מ' האחרונים", הסבירה גורבנקו בסיום המשחה. "ה-200 מ' הראשונים הוציאו ממני הרבה כוח. אני קצת מופתעת כי באמצע העונה אני עושה את זה בבוקר בקלילות ועכשיו נתתי הכול. אני מנסה בעצמי לנתח מה קרה. אני מאוד מאוכזבת כי עבדתי מאוד קשה השנה בעיקר בשביל המשחה הזה, וזה מבאס. ההורים באו לצפות בי. הם לא מאוכזבים, הם פה לטובתי ולעזרתי אבל עדיין זה קצת מאכזב אותי אישית. אני עדיין מנסה לנתח את המשחה ואז אתכונן לדברים הבאים. כואב לי פיזית ומנטלית. אדבר עם המאמן ונראה מה אפשר לעשות".
אם בעבר 200 מ' מעורב אישי נחשב למשחה החזק ביותר של גורבנקו, כיום המרחק הכפול הוא ההישגי ביותר שלה. באליפות העולם השנה, ממנה נעדרו רוב הבכירות, היא זכתה במדליית הכסף במשחה הזה ובאליפות אירופה היא זכתה במדליית הזהב.
עד כמה היה חשוב לה המשחה ל-400 מ' מעורב אישי תעיד העובדה שאתמול למרות שהעפילה לחצי הגמר ב-100 מ' חזה, היא החליטה לוותר על ההשתתפות במשחה, כדי לשמור כוחות למשחה הקריטי יותר מבחינתה.
2 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו המומה בסיום
(צילום: עוז מועלם)
מי שנחשבת לפייבוריטית הברורה למדליית זהב היא שיאנית העולם סאמר מקינטוש שנמצאת כיום בליגה אחרת לגמרי מיתר השחייניות במרחק הזה. שיא העולם שלה עומד על 4:24.38 דקות. מיד אחריה נמצאת קייטי גריימס האמריקנית עם זמן הרשמה של 4:31.41 דקות. גריימס נחשבת כמועמדת הבולטת למדליית הכסף, כשנראה שעל מדליית הארד יתחרו מספר שחייניות.
אנסטסיה גורבנקו אחרי הזהב ב-200 מ' מעורב באליפות אירופה
(צילום: איגוד השחייה)
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40