קצת פחות מחודש לאחר הטרגדיה הקשה שעבר, עם נפילתו של בנו בקרבות בעזה, אורן סמדג'ה הודיע כי יטוס למשחקים האולימפיים בפריז וידריך את נבחרת הג'ודו הישראלית. על כוונתו של סמדג'ה לצאת למשחקים האולימפיים פורסם לראשונה ב-ynet.
סמדג'ה מסר את החלטתו הבוקר (שישי), לאחר העלייה לקבר של בנו - עומר ז"ל - במלאות 30 לנופלו. סמדג'ה אמר כי ההחלטה נלקחה בהתלבטויות עם משפחתו ובעידודה של אשתו ליאת וילדיו. כמו כן, בעידוד ותמיכת ראשי הועד האולימפי הישראלי והנהלת איגוד הג'ודו הישראלי.
3 צפייה בגלריה
  ההלוויה של עומר סמדג'ה
  ההלוויה של עומר סמדג'ה
אורן סמדג'ה במהלך הלוויית בנו בחוד ששעבר
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
עומר סמדג'ה ז"ל ואביו אורן סמדג'ה
עומר סמדג'ה ז"ל ואביו אורן סמדג'ה
עומר סמדג'ה ז"ל ואביו אורן סמדג'ה
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
"בתוך כל הקושי והכאב אני יודע כי עליי לבצע את משימתי ומחויבותי אל מול פני העולם במיוחד בעת הזו", אמר סמדג'ה. "אני מחויב בערך המצוינות, השאיפה להצלחה ולרוח הניצחון של הספורטאים שלי, הצוות המקצועי, איגוד הג׳ודו והנבחרת האולימפית כולה. "אנחנו נצא לתחרות בראש מורם, מתוך דבקות במטרה ורוח אחדות העם המחזקת תמיד ולבטח כעת".
סמדג'ה הוסיף: "משפחתי ואני מבקשים להודות לאלפים שהגיעו וחיזקו אותנו, קראו לי לצאת למשחקים, ומקיפים אותי ואת משפחתי באהבה וכוח בימים הקשים שעוברים עלינו, כאשר כל נים בגופי ונפשי חשים את הכאב והאובדן. עכשיו, נהיה מרוכזים במטרה כאשר מטרתנו - לצד הכאב האישי והקושי - להניף את דגל ישראל בגאון בבמה החשובה ביותר בעולם, והידיעה שכולכם מעודדים אותנו ומייחלים להצלחתנו".
3 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה עם פיטר פלצ'יק. ידריך את הנבחרת בפריז
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג'ודו)
סמדג'ה הוא, כידוע, המדליסט האולימפי מאולימפיאדת ברצלונה 1992 ומאמן נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו. "שמענו מהמפקדים מה באמת קרה שם, ראינו מפקד שבאמת שבור וכאוב", אמר אורן בהלוויה בנו בחוד שעבר. "פה מהמקום הזה אני אומר לכם החיילים - תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק, תמשיכו להגביר ואל תעצרו עד שננצח. זה המסר שלי לכל מי שנמצא בלחימה הזו. עם ישראל חי".
ביום שבו נפל עומר, ציין אורן סמדג'ה את יום הולדתו ה-54 - ובבוקר עומר עוד שלח לו "מזל טוב". אחרי מסיבת יום ההולדת שערכו לכבודו, ולפני שנודע לו על נפילת בנו, כתב הג'ודוקא: "תודה לכל המברכים, אמן כולם יחזרו הביתה, עם ישראל חי".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור תנחומים אצל אורן סמדג'ה
(צילום: איתי בית-און, לע"מ)