מדליה תשיעית לישראל במשחקים הפראלימפיים! לראשונה מאז הזהב המרגש של נועם גרשוני בלונדון 2012, לישראל יש עוד מדליה בטניס כיסאות גלגלים, לאחר שגיא ששון ניצח 7:5, 4:6, 1:6 את אחמט קפלן הטורקי בקרב על מדליית הארד שארך שעתיים ו-23 דקות. בכך המשלחת הישראלית השוותה את כמות המדליות מטוקיו, כשעדיין הספורטאים בכחול-לבן לא סיימו את דרכם בפריז.
ששון נקלע למצב בעייתי כשהפסיד במערכה הראשונה והיה בפיגור 4:1 בשנייה, אך השלים קאמבק נפלא כשניצח חמישה משחקונים ברציפות בדרך לניצחון בסט השני וניצח עוד ארבעה רצופים בשלישי. גם כשקפלן ניצח משחקון אחד במערכה השלישית זה לא עצר את הישראלי, שהיה בשליטה מוחלטת והשלים ניצחון נהדר שסידר לו מקום על הפודיום.
6 צפייה בגלריה
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון עם מדליית הארד
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון עם מדליית הארד
מדליית תשיעית לישראל! ששון עם הארד
(צילום: קרן איזיקסון)
6 צפייה בגלריה
גיא ששון
גיא ששון
עשה את זה בענק. ששון חוגג
(צילום: צילום: קרן איזיקסון)
6 צפייה בגלריה
גיא ששון
גיא ששון
חזר בגדול מפיגור משמעותי
(צילום: צילום: קרן איזיקסון)
ששון (44) הפך השנה לכוכב גדול והופיע בשני טורנירי גראנד סלאם. ברולאן גארוס הוא הפך לישראלי הראשון שזוכה בטורניר בקטגוריית ה-quad, דרגות הנכות הגבוהה ביותר. הוא הגיע לפריז כמדורג שלישי בעולם וכאחד הפייבוריטים של המשלחת לזכות במדליה - והוא עשה את זה עם מדליה ראשונה עבורו במשחקים הפראלימפיים.
ששון נפצע בעמוד השדרה בתאונת סקי בשנת 2015. כחלק מהשיקום, הוא ניסה מספר ענפי ספורט עד שגילה את הטניס, לאחר שאומץ על ידי מועדון אילן רמת גן (ספיבק). בתוך פחות מעשור הפך לאחד השחקנים המובילים בעולם. השנה הוא הגיע לגמר אליפות אוסטרליה והפסיד לסם שרודר. כמו כן, הגיע למקום השני באליפות יפן הפתוחה, שם הבטיח את מקומו במשחקים בפריז. בראשית דרכו בענף נעזר ששון במקל הליכה ושיחק בקטגורית האופן, דרגת נכות קלה יחסית. כשהורע מצבו הגופני סווג כשחקן קוואד, שהיא כאמור דרגת הנכות הקשה יותר.
6 צפייה בגלריה
הטניסאי הישראלי בכיסאות גלגלים גיא ששון עם אחמט קפלן
הטניסאי הישראלי בכיסאות גלגלים גיא ששון עם אחמט קפלן
ששון וקפלן חולקים כבוד אחד לשני בסיום
(צילום: קרן איזיקסון)
6 צפייה בגלריה
ששון
ששון
שנה מצוינת עבורו. ששון
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

מערכה ראשונה

הישראלי פתח מצוין ושבר את יריבו כבר במשחקון הראשון, אך קפלן לא נבהל והגיב בשבירה משלו - ניצח גם את שלושת המשחקונים הנוספים ועלה ליתרון 1:4. ששון הרים את הרמה וניצח בשני המשחקונים שלאחר מכן, כולל שבירה במשחקון השביעי והמומנטום עבר לצד שלו כשניצח שניים משלושת המשחקונים שלאחר מכן וקבע 5:5. בסופו של דבר, קפלן ניצח בשני המשחקונים הבאים וניצח 5:7 במערכה.

מערכה שנייה

בדומה למערכה הראשונה, גם הפעם ששון פתח עם שבירה, אך שוב קפלן הגיב היטב וניצח בארבעת המשחקונים הבאים בדרך ל-1:4. גם במקרה הזה הישראלי הגיב בקאמבק, אך הפעם יריבו לא מצא את התשובה וששון המשיך עם חמישה ניצחונות בחמשת המשחקונים הבאים בדרך ל-4:6 במערכה השנייה.
6 צפייה בגלריה
גיא ששון
גיא ששון
ששון בפעולה
(צילום: צילום: קרן איזיקסון)

מערכה שלישית

ששון פתח עם ניצחון במשחקון הראשון גם במערכה הזו, והפעם שמר על ההגשה שלו במשחקון השני בדרך ל-0:2 בפתיחת המערכה המכרעת. הישראלי הוסיף שבירה נוספת וניצח גם במשחקון הרביעי - השמיני ברציפות - בדרך ל-0:4 גדול. קפלן עצר מעט את הסחף ואת הרצף של ששון וניצח משחקון ראשון במערכה השלישית. זה לא עצר את ששון, שניצח בשני המשחקונים המכריעים בדרך למדליה שנייה אי-פעם של הטניס בכיסאות גלגלים הישראלי במשחקים הפראלימפיים.
פורסם לראשונה: 15:54, 05.09.24