נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער קיוותה לשמוע את "התקווה" בפריז, אך תסתפק במדליית הכסף, זאת לאחר שהפסידה הערב (חמישי) בגמר הפראלימפי 8:3 לטורקיה, שחגגה זהב שלישי ברציפות. בכל זאת מדובר בהישג היסטורי לענף הכדורשער הישראלי במשחקים הפראלימפיים, כאשר לפני כן הישג השיא של הנבחרת היה רבע הגמר. לישראל יש כבר תשע מדליות בפריז, בדיוק כמו בטוקיו לפני שלוש שנים.
את הכרטיס למעמד היוקרתי השיגו הכחולות לבנות אחרי ניצחון ענק אתמול בחצי הגמר, 1:2 על מפתיע למדי על סין. את שלב הבתים סיימה ישראל עם מאזן של ניצחון ושני הפסדים. היא פתחה את התחרות עם 4:8 על ברזיל, ואז הפסידה לטורקיה 5:4 והובסה 6:1 על ידי סין. ברבע הגמר ניצחה ישראל 1:5 את קנדה.
6 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער עם מדליית הכסף
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער עם מדליית הכסף
מדליית כסף היסטורית. נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער על הפודיום
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
6 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער
הופעה בלתי נשכחת בפריז
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
6 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער
נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער
יש להן הרבה במה להתגאות
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
ליהיא בן דוד אמרה לאחר הגמר: "אני נראית עצובה כי ככה זה, כולנו ציפינו ליותר. ממש כבר ראיתי את הניצחון ואני בטוחה שאנחנו יכולות לנצח את טורקיה. היום זה לא בא לידי ביטוי והן פשוט היו יותר טובות, לצערי. ככה זה בספורט, צריך לדעת לנצח וגם להפסיד. יש מדליית כסף למדינה שלנו. עבדנו קשה כל כך בשלוש השנים האחרונות בעשרות אימונים שהצטברו. גאות בזה".
עוד הוסיפה הקפטנית: "נחזור לכפר ונשמיע שם את "התקווה" גם אם אנחנו מקום שני, שיידעו שישראל נמצאת בכל מקום ונעשה שמח אחרי שנעכל את ההפסד הזה".
המאמן רז שוהם: "אני לא חושב שזאת הייתה נפילת מתח. התארגנו, נחנו והתחלנו תוכניות לקראת המשחק מול טורקיה. לא התחלנו טוב את המשחק, רבע ראשון היה ממש קשה. אם נגד טורקיה אתה מתחיל במינוס ארבע זה מאוד מאוד קשה לחזור. אני רוצה להגיד תודה למדינה הזו שאיפשרה לנו ליסוע בשקט, להתאמן עם אבטחה. אנחנו מאוד מעריכים את זה. אם משפחה שכולה או שתיים, או החיילים שבקו מחייכים עכשיו - דיינו".
6 צפייה בגלריה
גל חמרני (מימין) ואור מזרחי
גל חמרני (מימין) ואור מזרחי
גל חמרני (מימין) ואור מזרחי
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
זאת הייתה ההופעה השלישית של הכחולות-לבנות במשחקים הפראלימפיים. בהופעת הבכורה שלהן בריו 2016 הן סיימו במקום הרביעי בשלב הבתים עם ניצחון טכני על אלג'יריה ותיקו מול יפן, אך ברבע הגמר הודחו על-ידי טורקיה. בטוקיו 2020, הנבחרת הרשימה בשלב הבתים עם ניצחונות על רוסיה ואוסטרליה, אך הודחה פעם נוספת ברבע הגמר, הפעם על ידי יפן.
בשנים האחרונות התברגה הנבחרת בצמרת העולמית של הענף, עם ארד באליפות אירופה ב-2021, ארד באליפות העולם ב-2022 וכסף באליפות אירופה בשנה שעברה. בתחרות החשובה ביותר היא הגיעה לשיא שלה וזכתה במדליית הכסף.
הנבחרת רצה כבר שנים יחד בהנהגתן של הקפטנית גל חמרני ובן דוד, נושאת הדגל של המשלחת. בנבחרת משחקות גם רוני אוחיון, נועה מלכה, אורי מזרחי, ומחמיד, מוסלמית מחדרה שנשואה למיכאל רוזין, קפטן נבחרת הגברים. על המטוס לפריז עלו גם שני שחקני חיזוק חמודים: דילן, הכלב של חמרני, ורודי, והכלב של אוחיון, לה יש לקות ראייה שנובעת ממחלה תורשתית.
6 צפייה בגלריה
כדורשער
כדורשער
רצות כבר שנים ביחד. נבחרת הכדורשער
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
כדורשער הוא ענף שמיועד לבעלי לקות ראייה ונראה כמו שילוב בין באולינג לכדוריד. כל נבחרת מורכבת משישה שחקנים (שלושה על המגרש בכל רגע נתון) ומגלגלת בתורה כדור מלא בפעמונים לצד השני של המגרש במטרה להכניס אותו לשער היריבה. בדומה לכדורגל חמישיות, כל השחקנים נדרשים לעטות כיסוי עיניים במהלך המשחק כדי להשוות את תנאי הראייה של כולם.

מהלך המשחק

הטורקיות פתחו בסערה ועלו ל-0:2 משערים מהירים של סבדה אלטונולוק ופטמה גולר חצי. אלטונולוק הוסיפה את השני שלה והשלישי של הטורקיות, מה שגרם לכחולות-לבנות להזעיק פסק זמן, ממנו חזרה ישראל עם שער של ליהי בן דוד. אבל גולר הוסיפה בפנדל, אלטונולוק הגדילה ל-1:5 עם השלישי שלה, וגולר הוסיפה עוד צמד בדרך ל-1:7 קליל. בן דוד עוד הצליחה להשיג שער נוסף ובהפסקת מחצית הוליכו הטורקיות 2:7.
6 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
שוב אלופות. שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
ישראל ניסתה לצמק בחצי השני, אבל אלטונולוק העלתה את הטורקיות ל-2:8. בן דוד כבשה את השלישי שלה ושל ישראל כשנותרו חמש דקות לסיום, אבל התוצאה נשארה לא השתנתה עד לסיום, כך שהטורקיות ניצחו 3:8 וחגגו זהב שני ברציפות. הישראליות הניפו את הדגל הכחול-לבן לאחר טורניר נפלא.
פורסם לראשונה: 18:45, 05.09.24