הספורטאי שריגש מדינה שלמה - על ראש הפודיום. אסף יסעור סימן הערב (חמישי) 'וי' על המטרה הכי גדולה בקריירה שלו. לוחם הטאקוונדו בן ה-23 זכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים, בתום יום קרבות ארוך שהסתיים בצורה הכי מתוקה שיש.
יסעור גבר על שלושה יריבים, כולל על עלי ג'אן אוזקאן הטורקי (2 בעולם) - ואחרי קרב צמוד ניצח אותו 12:19 - מה שהוביל לסערת רגשות. "אין מאושר ממני", הודה יסעור בסיום. "תודה לצוות שלי, לנבחרת, למשפחה שהגיעה, לעם ישראל שתמך, לספונסרים שלי, לכל מי שלקח חלק במסע שלי עד לכאן היום. אמרתי עוד לפני הקרב: 'רוצה את הזהב ואלחם עליו, אף אחד לא ייקח את זה ממני'. נלחמתי, סיימתי יום ארוך עם המדליה על הצוואר. יצא מה שיצא".
4 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם הקהל הישראלי בפריז
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם הקהל הישראלי בפריז
יסעור חוגג את מדליית הזהב עם האוהדים הישראלים
(REUTERS/Maja Smiejkowska)
4 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
יסעור הנרגש עם דגל ישראל
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
4 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הזהב
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הזהב
עם מדליית הזהב
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
"הפציעה שלי? עברו כמעט עשר שנים מאז שנפצעתי. נשים את הפציעה בצד, אני השתקמתי. היום אני ספורטאי לכל דבר. בשנים האחרונות אני ספורטאי ושמתי לעצמי כמטרה להיות הכי טוב שאני יכול. להוציא מעצמי את הכי טוב, להיות לוחם הטאקוונדו הכי טוב בעולם. עבדנו בשביל זה קשה, יש לי מאמן יחיעם שרעבי שעשינו דרך מטורפת. לפני כל קרב וקרב התכוננו, והנה הגיע הרגע הזה. מטורף. אלוהים נתן לי יותר מאשר לקח לי".
"יש לי שני אחים מהמשפחה לוחמים, בסיירת גולני, אנחנו שישה אחים ויש עוד אחד במילואים. הוא היה בטיול בתיאלנד והגיע, והם יצאו מהסיירת ובאו לראות אותי. הם נלחמו בחודשים האחרונים בעזה, בצפון, בלבנון. זה נותן פרופורציות. זה נתן לי כל-כך הרבה כוח. אני מתפלל שהחטופים יחזרו הביתה, ושהחיילים יחזרו שלמים ובריאים למשפחות שלהם. שהמלחמה הזאת תסתיים. אני מתפלל ומקדיש את הניצחון הזה למדינה היקרה שלי שאני כל-כך אוהב".
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך את יסעור: "כשהמדליסט האולימפי אסף יסעור אושפז בבית החולים בשנת 2015 - אמרתי לו שמתוך השבר הגדול הוא עוד ישבור שיאים וישנה את העולם! והנה, הספורטאי המרשים הזה, זכה הערב במדליית זהב בטאקוונדו פראלימפי והביא למדינת ישראל גאווה ענקית באולימפיאדת פריז. אסף - מדינה שלמה מתרגשת איתך".
4 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
יסעור לאחר הניצחון בגמר
(צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)
שר הספורט, מיקי זוהר, הוסיף: ״ניצחון הרוח! יש לנו מדליית זהב ראשונה במשחקים הפראלימפיים. מזל טוב לאסף יסעור על הזכייה המרגשת ואיזו גאווה שהתקווה מתנגנת שוב בצרפת
לוחם הטאקוונדו אסף יסעור חולם על הזהב בפריז
(צילום: מיקי שמידט)