מדליה עשירית לישראל במשחקים הפראלימפיים - ורביעית לעמי דדאון! השחיין הישראלי סיים הערב (שישי) במקום השלישי בגמר המשחה ל-50 מטר חופשי בדרגת נכות SM4.
דדאון רשם תוצאה של 37.11 שנ' ויעמוד על הפודיום בפעם הרביעית בפריז, לאחר שזכה בזהב ב-100 מ' חופשי, בכסף ב-150 מעורב אישי ובזהב נוסף ב-200 מטר חופשי.
3 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
עמי דדאון ומאמנו יעקב בנינסון בסיום המשחה
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
3 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
דדאון והמדליה
(צילום: קרן איזקסון)
3 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
עוד מדליה פראלימפית לאוסף. דדאון
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
השחיין המעוטר סופר כבר שבע מדליות פראלימפיות בקריירה שלו. בנוסף, הוא שיפר את ההישג שלו מטוקיו, שם זכה בשלוש מדליות (שתיים מזהב ואחת מכסף) וגם את זה של המשלחת הישראלית כולה לאחר שבמשחקים לפני שלוש שנים היא חזרה עם תשע מדליות, וכעת כאמור, עם אחת יותר. אגב, אריאל מליאר סיים שביעי באותו משחה גמר, כשרשם תוצאה של 40.53 שנ'.
"זה היה מקצה קשה, אבל הצלחתי להשיג את הארד", אמר דדאון בסיום. "זה לא מה שציפיתי, לא מה שרציתי, אבל לפחות מדליה רביעית. רציתי לשחות יותר מהר, זה לא עבד היום, אבל אני מקווה שאולי זה יעבוד בעתיד. ברוך השם סיימתי את המשחקים עם ארבע מדליות, עשר למשלחת. אני חושב שהצלחתי פה פרט להיום. סך הכל מרוצה מאוד. עם ראש מורם הצלחתי לייצג את עצמי. אני גאה בעצמי ובמשלחת שאני מייצג".
עמי דדאון מדבר אחרי מדליית הארד
(צילום: הוועד הפראלימפי הישראלי)

הפעילות השיקומית שהפכה אותו לספורטאי על

דדאון, שמתאמן באיל"ן חיפה אצל יעקב ביננסון, נולד פג עם שיתוק מוחין ונכות בארבע גפיו. הוא התחיל לעסוק בספורט בגיל שש, תחילה כפעילות שיקומית ופחות כספורט תחרותי. ביננסון אף אמר לדדאון הנער שהוא לא רואה בו שחיין מקצוען. אבל דדאון לא ויתר, וברגע שהחל לעבוד קשה יותר באימונים, דעתו של המאמן השתנתה והוא נכנס לנבחרת.
מדובר באחד השחיינים הטובים ביותר בעולם בדרגת הנכות שלו. באליפות העולם לפני שנתיים זכה בשלוש מדליות זהב ושנה לאחר מכן הוסיף עוד ארבע - כולן בצבע שמעלה את הספורטאי למקום הגבוה ביותר בפודיום.
עמי דדאון שחה כל הדרך לזהב - ראיון עם הוריו, יפה ויאיר דדאון
(צילום: ליאור שרון)
בקיץ שעבר, אחרי שלל המדליות מאותה אליפות העולם, התראיין דדאון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet וחשף שהמציאות שונה מאוד עבורו אחרי אותן תחרויות. תהילה בארץ? יותר רחמים. "ברגע שאני במים אני ספורטאי עילית עם ארבע מדליות זהב. כשאני חוזר לארץ אני בסופו של דבר אדם נכה, שלפעמים מתייחסים אליו אחרת, לפעמים מרחמים עליו", סיפר בגילוי לב.
בחיים עצמם, השנה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת עבורו. אחרי אותה אליפות עולם, הוא שיתף שהוא זקוק למנוחה אחרי שנתיים מאוד הישגיות עבורו, כדי להגיע לפריז רעב ומוכן. אחת המטרות שלו הייתה למצוא עוד דברים שהם לא רק השחייה והאימונים. באליפות אירופה שהתקיימה השנה הוא זכה במדליית כסף במשחה 150 מעורב (בשונה מהשחייה האולימפית, כאן ירד סגנון הפרפר).