נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער קיוותה אתמול (חמישי) לשמוע את "התקווה" במשחקים הפראלימפיים פריז, אך הסתפקה במדליית הכסף, לאחר שהפסידה בגמר 8:3 לטורקיה, שחגגה זהב שלישי ברציפות.
הטורקיות, משום מה, בחרו להתנהג בצורה מבישה ובמקום לכבד את היריבה חגגו בהתרסה בסיום בראיון טלוויזיוני שהפך ויראלי ברשת. "אנחנו מאוד שמחות להביס את ישראל. אנחנו מעניקות את המדליה לכל טורקיה ולאחינו המוסלמים בעזה", אמרו רייחן אילמאז ופטמה גול גולר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת טורקיה
נבחרת טורקיה
נבחרת הכדורשער הטורקית
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
כאמור, זאת הייתה ההופעה השלישית של הכחולות-לבנות במשחקים הפראלימפיים. בהופעת הבכורה שלהן בריו 2016 הן סיימו במקום הרביעי בשלב הבתים עם ניצחון טכני על אלג'יריה ותיקו מול יפן, אך ברבע הגמר הודחו על-ידי טורקיה. בטוקיו 2020, הנבחרת הרשימה בשלב הבתים עם ניצחונות על רוסיה ואוסטרליה, אך הודחה פעם נוספת ברבע הגמר, הפעם על ידי יפן.
בשנים האחרונות התברגה הנבחרת בצמרת העולמית של הענף, עם ארד באליפות אירופה ב-2021, ארד באליפות העולם ב-2022 וכסף באליפות אירופה בשנה שעברה. בתחרות החשובה ביותר היא הגיעה לשיא שלה וזכתה במדליית הכסף.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
שחקניות נבחרת טורקיה חוגגות
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
כדורשער הוא ענף שמיועד לבעלי לקות ראייה ונראה כמו שילוב בין באולינג לכדוריד. כל נבחרת מורכבת משישה שחקנים (שלושה על המגרש בכל רגע נתון) ומגלגלת בתורה כדור מלא בפעמונים לצד השני של המגרש במטרה להכניס אותו לשער היריבה. בדומה לכדורגל חמישיות, כל השחקנים נדרשים לעטות כיסוי עיניים במהלך המשחק כדי להשוות את תנאי הראייה של כולם.