27 ספורטאים ייצגו את ישראל במשחקים הפראלימפיים בפריז, שיצאו הערב (רביעי) לדרך עם טקס הפתיחה שנערך בכיכר הקונקורד שבפריז, כשעיר האורות שוב לובשת חג, כשבועיים לאחר טקס הסיום של המשחקים האולימפיים, שהיו מוצלחים למדי עבור ישראל.
נושאי הדגל של ישראל במצעד המשלחות היו שחקנית הכדורשער ליהיא בן דוד והטניסאי אדם ברדיצ'בסקי. השניים נבחרו על סמך הישגיהם ובשל היותם ספורטאים ערכיים המהווים השראה ומופת לרבים. עבור ברדיצ'בסקי בן ה-41, הובלת משלחת ישראל ונשיאת הדגל מהווים מעין סגירת מעגל אחרי השנה מטלטלת שעברה עליו. ברדיצ'בסקי, תושב בעוטף עזה, שהה ב-7 באוקטובר עם אשתו ושלושת ילדיהם בממ"ד ביתם שבקיבוץ ניר יצחק, והם היו מודעים למה שקורה בחוץ ובטוחים שהמחבלים יגיעו בכל רגע גם אליהם. בתום 14 שעות בממ"ד, הם פונו יחד עם תושבים אחרים לאילת.
3 צפייה בגלריה
נושאי הדגל של ישראל במשחקים הפראלימפיים, שחקנית הכדורשער ליהיא בן דוד והטניסאי אדם ברדיצ'בסקי
נושאי הדגל של ישראל במשחקים הפראלימפיים, שחקנית הכדורשער ליהיא בן דוד והטניסאי אדם ברדיצ'בסקי
ברדיצ'בסקי ובן דוד, נושאי הדגל של ישראל במשחקים הפראלימפיים
(צילום: הוועד הפראלימפי)
3 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים
"נעשה הכל להביא קצת גאווה". המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה
(צילום: Elsa/Getty Images)
יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי משה מוץ מטלון, שצפה מבימת המכובדים במצעד המשלחות ובריקוד הפתיחה בהשתתפות הרקדנית הישראלית בכיסא גלגלים תומר מרגלית, אמר עוד לפני כן: "אנחנו כאן באיצטדיון הנפלא הזה, שבנו סביב הקונקורד, אירוע מרגש, אנחנו נושאים על כתפינו ממש, וזו התחושה של כולנו ושל כל הספורטאים, את מדינת ישראל האהובה שלנו, ונעשה הכל להביא קצת גאווה, להביא קצת רגשות, שהדגלים יתנוססו ואנחנו נזיל דמעה של התרגשות.
"התכוננו לאירוע הזה, הספורטאים נחושים, הבמה היא עכשיו שלהם, ניתן להם להתמודד, פגשתי אותם אתמול בכפר האולימפי, נראה אותם עוד מעט צועדים, הם נחושים, הם רוצים, הם עם ראש מורם, עם הדגל, והאוירה היא פשוט יוצאת מן הכלל. הצרפתים עושים פה עבודה מצוינת , זו הזדמנות להודות גם לחבר'ה הטובים ששומרים עלינו גם מהבית וגם בצרפת, באמת עבודה יוצאת מן הכלל, אנחנו מרגישים בטוחים ובידיים הכי טובות, ולכולם אני פונה ואומר אל אל ישראל עם ישראל חי!".
3 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים
טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים
המשחקים יוצאים לדרך. טקס הפתיחה
(צילום: Ezra Shaw/Getty Images)
בשבועיים הקרובים, מעל ל-4,500 ספורטאים פראלימפיים מ-166 משלחות מרחבי העולם יתחרו ב-22 ענפי ספורט. לישראל יש נציגים ב-10 ענפי ספורט: טקוואנדו, טניס, קליעה, קיאקים, כדור-שער, בוצ'ה, חתירה, בדמינטון, שחיה ואופני יד.
הספורט הפראלימפי הישראלי השיג עד כה לא פחות מ-384 מדליות אולימפיות – 129 מהן מזהב. את משחקי טוקיו 2020, שנערכו בקיץ 2021 בגלל הקורונה, סיימה המשלחת הישראלית במקום ה-22 בטבלת המדליות עם תשע – שש מהן מזהב. כעת הציפייה של המשלחת הנוכחית, שקטנה בשישה ספורטאים לעומת זו של טוקיו אך כוללת מספר רב של מועמדים בכירים לזכייה במדליות, היא למשחקים מוצלחים לא פחות.
פורסם לראשונה: 21:05, 28.08.24