לפעמים חלומות מתגשמים. תשאלו את אסף יסעור בן ה-22. את המשחקים הפראלימפיים האחרונים בטוקיו ראה לוחם הטאקוונדו על גבי מסך הטלוויזיה. לאלה הנוכחיים בפריז הוא הגיע כאחת התקוות הגדולות של המשלחת הישראלית - והוכיח שהן היו מוצדקות.
יסעור הוא אלוף אירופה, אלוף העולם והמדורג מספר 1 בקטגוריית המשקל שלו (עד 58 ק"ג). וכן, החל מאתמול (חמישי) גם יכול להוסיף את הטייטל אלוף פראלימפי. יום ארוך ועמוס הסתיים עם שלושה ניצחונות, כולל 12:19 בקרב על התואר מול יריבו המיתולוגי עלי ג'אן אוזקאן הטורקי - ומדליית זהב על הצוואר.
6 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
יסעור והמדליה
(צילום: Steph Chambers/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
חוגג עם דגל ישראל
(צילום: לילך וייס-רוזנברג)
"אלוהים נתן לי יותר מאשר לקח", אמר יסעור הנרגש. "אני מתפלל שהחטופים יחזרו הביתה ושהחיילים ישובו שלמים ובריאים למשפחות שלהם. אני מתפלל ומקדיש את הניצחון הזה למדינה היקרה שלי שאני כל-כך אוהב".

המסע המרגש

והיא אוהבת אותו. סיפורו של יסעור ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. אבל המגבלה לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך. מאז הוא הפך ללוחם בכל מובן.
6 צפייה בגלריה
יסעור חולם על מדלייה פראלימפית בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2016
יסעור חולם על מדלייה פראלימפית בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2016
יסעור חולם על מדלייה פראלימפית בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2016
6 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
בגיל 14. החלום התגשם
(צילום: אפי שריר)
יסעור, פעמיים אלוף העולם, זכה רק לפני שלושה חודשים במדליית הזהב הראשונה שלו באליפות אירופה, וכעת הוסיף לעצמו זהב באולימפיאדה הפראלימפית הראשונה בה הוא משתתף. עוד בשנה שעברה טיפס לפסגת הדירוג העולמי. בשלוש השנים האחרונות, מאז סיום המשחקים בטוקיו ועד אתמול - הלוחם הישראלי כבש את הגלובוס. זה היה מסע ארוך ומאתגר. כבר בדצמבר 2021 הוא הוכתר כאלוף העולם. אז זה עוד נחשב מפתיע, אבל מאז אין כמעט תחרות שהוא לא עולה בה על הפודיום.
לאחר השיקום ההרואי שעבר, יסעור החל להתאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. הוא כתב בפוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי.
לוחם הטאקוונדו אסף יסעור חולם על הזהב בפריז, בריאיון לפני שבוע
(צילום: מיקי שמידט)
מאמן נבחרת הטאקוונדו יחיעם שרעבי קרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן אצלו. מאז הוא לא עוצר לרגע, ולא חושב על הפציעה ההיא. אגב, שרעבי רשם אתמול היסטוריה כשהפך למאמן הישראלי הראשון בהיסטוריה שמוביל שני חניכים – אבישג סמברג (ארד בטוקיו) ויסעור – למדליות גם במשחקים האולימפיים וגם בפראלימפיים.
יסעור הקדיש את חייו כדי להפוך למה שהוא היום. חמישה אימונים בשבוע, שניים בכל יום – בתנאי פנימייה במרכז ברמלה. השיפור הגדול ביכולתו נובע גם מההחלטה התקדימית של האיגוד לערוך אימונים משותפים לספורטאים הפראלימפיים והאולימפיים – יסעור וסמברג, למשל.
6 צפייה בגלריה
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמניו יחיעם שרעבי
לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מאמניו יחיעם שרעבי
יסעור עם מאמנו יחיעם שרעבי
(REUTERS/Maja Smiejkowska)
בגיל 14 אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות": "החלום הגדול שלי הוא להשתתף במשחקים הפראלימפיים, אני רואה את עצמי זוכה במדליה". עכשיו זה קרה.

"אסף הוא אלוף החיים"

הקשר המיוחד של יסעור עם שרעבי הוא כמובן הוביל גם כן להצלחה הנוכחית. "התכוננו לזה הרבה זמן", סיפר שרעבי. "אסף הגיע לפה עם כל ההישגים האפשריים שיכולים להיות. ציפינו לזה, צפינו את זה, אבל בסופו של דבר זה יום נתון ודברים יכולים להשתבש בדרך. כמו שראיתם, הקרבות לא היו קלים בכלל, הוא קיבל לאורך כל הדרך יריבים מאוד חזקים - ועשה את זה".
6 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
יסעור ומדליית הזהב
(צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)
"אני שמח, בלי קשור למדליה שנייה או ליום ההולדת שחגגתי השבוע", הוסיף שרעבי. "אני שמח בשביל אסף, שעבד מאוד קשה, הוא הקריב הרבה מאוד בשביל הספורט. ילד בגילו, מאוד צעיר, בא מרמת הגולן ועבר לגור באזור המרכז ולהשתקם ברמלה. זה לא קל, במיוחד עם המוגבלויות שהיו לו. אסף באמת אלוף החיים. את האמת? בהתחלה לקחתי את אסף כילד שצריך עזרה, רוצה להתאמן. לא חשבתי לרגע שהוא יהיה ברמות הגבוהות. ברגע שהוא דרך על המזרן ראיתי קצת את היכולות שלו וידעתי שהוא יהיה אלוף פראלימפי. אי אפשר להתעלם מזה. סוד הקסם שלו? הכל, אבל זה מתחיל מהאופי".