השחיין עמי דדאון זכה הערב (שישי) במדליה פראלימפית רביעית בקריירה (שלוש זהב) עם ניצחון בגמר 100 מטר חופשי במשחקים בפריז, ובכך העניק לישראל מדליה שנייה במשחקים אחרי שלוחם הטאקוונדו אסף יסעור עמד אתמול על ראש הפודיום.
"זה היה מקצה לא קל בשבילי", הודה לאחר הזכייה דדאון בן ה-23, שינסה בהמשך המשחקים לזכות בעוד שלוש מדליות זהב (50 מ' חופשי, 200 מ' חופשי ו-150 מ' מעורב אישי). "ברוך השם הצלחתי לייצג את מדינת ישראל ועם ישראל. אין לי הרבה מילים לתאר.
2 צפייה בגלריה
דדאון
דדאון
התרגש על הפודיום. דדאון
(צילום: לילך וויס רוזנברג, הוועד הפראלימפי)
"שום דבר לא עובר לי בראש בזמן המקצה. עכשיו אני יודע שאשיר את 'התקווה' בתקופה הזאת, זה כל מה שרציתי. לתת תקווה לאנשים זה המשמעות הנוספת של מה שאנחנו עושים פה. יש לי עוד שלושה מקצים לעשות. אני מקווה שכל ילד ומבוגר שרואים את זה וקשה להם יידעו שיש אור בקצה המנהרה".
לאחר הפודיום, שם דדאון התרגש מאוד ואף בכה כשנשמעה "התקווה", הוא הוסיף: "אני מקדיש את המדליה לכל עם ישראל היקר, לכל המשפחות שנפגעו מהמלחמה הזו, למשפחות החטופים, הפצועים והנופלים, לכל אחד שאוהב את הספורט הפראלימפי ומוכן להבין את החשיבות שלו גם בשיקום.
2 צפייה בגלריה
דדאון
דדאון
אפשר לנהל חיים מלאים גם עם נכות. דדאון
(צילום: לילך וויס רוזנברג, הוועד הפראלימפי)
"הספורט הפראלימפי מתחיל בשיקום והופך למקצועני לכל דבר. אני יודע שיש הרבה פצועים שעכשיו יושבים במיטה וחושבים על העתיד, ויכול להיות שעוד יהיו ספורטאים פראלימפיים. תראו שאפשר לעשות הכל, אפשר לנהל חיים מלאים גם עם נכות, אפשר לנצח, אפשר להיות ווינר. יש תקווה ויש אור בקצה המנהרה".