7 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה
ויקטוריה אזרנקה
סיבה טובה לחגיגה. אזרנקה
(צילום: AP)
סרינה וויליאמס תמשיך לחכות לתואר הגראנד סלאם ה-24 שלה ולהשוואת השיא של מרגרט קורט. האמריקאית נאבקה בוויקטוריה אזרנקה בקרב טניס מדהים הלילה (ה') בחצי גמר אליפות ארה"ב, אבל נכנעה בשלוש מערכות. הבלארוסית הבלתי מדורגת (27 בעולם) פשוט הפכה לשחקנית אחרת אחרי המערכה הראשונה, וכעת תגיע לגמר בשבת כדי לשבור את הנאחס, אחרי שהפסידה בפעמיים הקודמות שלה במעמד הזה בניו יורק – ובשני המקרים לסרינה. נקמה מושלמת. היריבה בגמר תהיה נאומי אוסקה (4), האלופה מלפני שנתיים.
בהתחלה לא הייתה דרך לנחש שסרינה תודח. היא התנפלה על אזרנקה, שברה אותה במשחקון הראשון, ועפה ל-1:6 קליל. נקודת המפנה הגיעה מוקדם במערכה השנייה: סרינה הייתה קרובה לשבור שוב את הבלארוסית במשחקון הרביעי, אבל אזרנקה התעלתה והצילה את ההגשות שלה – ומשהו בה נדלק. פתאום היא הפגינה התלהבות אדירה על המגרש, לא הפסיקה לעודד את עצמה, והתחילה לתסכל את סרינה ששיחררה בשני מקרים בהם לקחה נקודה צרחה אדירה שהראתה כמה היא מחזיקה בפנים.
7 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה מפורקת
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
אזרנקה מתרגשת בסיום הניצחון על סרינה
אזרנקה מתרגשת בסיום הניצחון על סרינה
אזרנקה מתרגשת בסיום הניצחון
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
סרינה מקבל טיפול
סרינה מקבל טיפול
סרינה מקבל טיפול
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אזרנקה וסרינה נפרדות כידידות
אזרנקה וסרינה נפרדות כידידות
אזרנקה וסרינה נפרדות כידידות
(צילום: רויטרס)
המומנטום התהפך ב-180 מעלות, ואזרנקה נראתה כמו פעם, כמו השחקנית שזכתה באליפות אוסטרליה לפני שבע ושמונה שנים, וזו שמוכנה להצהיר בגדול על החזרה שלה לטופ אחרי שכבר זכתה בטורניר ההכנה האחרון לפני האליפות (סינסינטי, שנערך בניו יורק בגלל הקורונה). אזרנקה לא נרתעה מעוצמת ההגשות של סרינה והפתיעה אותה בסדרת החזרות מעולות שהוציאו מהאמריקאית את העוקץ. המערכה השנייה הסתיימה ב-3:6 לאזרנקה.
במצב של 0:1 לאזרנקה במערכה השלישית, סרינה סובבה את הקרסול וקיבלה טיפול במשך עשר דקות. לכמה רגעים נראה היה שחזרה מפוקסת יותר, אבל אזרנקה כבר נכנסה לה עמוק לראש וסרינה לא הצליחה להוות יריבה בדרך לעוד 3:6 וניצחון גדול במשחק ברמה גבוהה. אם דיברנו על התארים של אזרנקה באוסטרליה ב-2012 וב-2013, אז שני ההפסדים לסרינה בגמר ארה"ב היו בדיוק באותן השנים. אחרי שהחזירה בענק לאמריקאית, עכשיו יש לה עוד משוכה אחת כדי להשלים את המשימה.
7 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
רוצה להחזיר לעצמה את התואר בו זכתה לפני שנתיים. אוסקה
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
סיפקו משחק אדיר. אוסקה מנסה לנחם את בריידי
(צילום: gettyimages)
אוסקה, שרוצה להחזיר לעצמה את התואר בו זכתה לפני שנתיים, ניצחה את האמריקאית המפתיעה ג'ניפר בריידי (25 בטורניר) 6:7, 6:3, 3:6. וקל זה ממש לא היה. בריידי טסה לפיינל-פור בלי שהפסידה מערכה לאורך הטורניר, והנחיתה על אוסקה עשרה אייסים במהלך המשחק. כל מה שהפיל אותה בסופו של דבר היה שובר שוויון ומשחקון גרוע אחד.
שתי הטניסאיות סיפקו תצוגת הגשה נדירה באיכותה, עם שגיאה כפולה אחת בלבד שנרשמה לאורך כל המשחק, ואחרי שלא הכניעו זו את זו במערכה הראשונה, אוסקה התפרצה עם 1:7 מוחץ בשובר השוויון. בריידי עלתה לוהטת למערכה השנייה, וביתרון 3:4 השיגה את השבירה הראשונה במשחק כולו והמשיכה לניצחון במערכה. אבל בסט המכריע, אוסקה ניצלה את נקודת השבירה הראשונה שלה לאורך הערב כדי לעלות ל-1:3, ולאחר מכן שייטה בנוחות לגמר.