דומיניק תים (3 בעולם) נחשב לטניסאי הטוב בעולם שלא קוראים לו רוג'ר פדרר, רפאל נדאל או נובאק ג'וקוביץ' - זו גם הבעיה שלו שמונעת ממנו לזכות בתארי גראנד סלאם. לשמחתו, לאליפות ארצות הברית נדאל ופדרר לא הגיעו, וג'וקוביץ' סיים את דרכו בטורניר אחרי סערה גדולה, מה שפתח לאוסטרי את הדרך, אולי, למייג'ור ראשון בקריירה.
הלילה (בין רביעי לחמישי) תים בן ה-27 סיפק טניס נהדר מול האוסטרלי אלכס דה מינור (28) בדרך ל-1:6, 2:6, 4:6 תוך שעתיים ושבע דקות. תים שבר את יריבו לא פחות משבע פעמים במהלך המשחק, רשם 43 ווינרים ו-11 אייסים ונראה חד מאוד. זו הפעם הראשונה של המדורג 3 בעולם, שחקן החימר הטוב בעולם מלבד רפא, בשלב חצי הגמר בפלאשינג מדו אחרי שבשנה שעברה עף כבר בסיבוב הראשון.
8 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
ממשיך להיראות כמו הפייבוריט. דומיניק תים
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
אלכס דה מינור
אלכס דה מינור
לא ממש הצליח להיכנס לעניינים. אלכס דה מינור
(צילום: getty images)
כדי להגיע לגמר הוא יצטרך לחלוף על פני משוכה גבוהה במיוחד - הרוסי דניל מדבדב. בדרבי רוסי, המדורג 5 בעולם ופיינליסט השנה שעברה ניצח את אנדריי רובלב (14) בשלוש מערכות 6:7 (6), 3:6, 6:7 (5).
בשובר השוויון במערכה הראשונה רובלב כבר הוביל 3:6, אבל איבד את הראש והפסיד חמש נקודות רצופות - 8:6 ו-7:6 במערכה. בשנייה מדבדב השיג שבירה במצב של 2:3 ולא התקשה לשמור על ההגשות שלו - 3:6. המערכה השלישית, כמו הראשונה, גם הגיעה לשובר שוויון. מדבדב השיג שבירה קטנה וניצח 5:7 ו-6:7 במערכה, בדרך לניצחון במשחק כולו.
8 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
עלה לארבעת הגדולים. דניל מדבדב
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב
אנדריי רובלב
נותר מאוכזב. אנדריי רובלב
(צילום: AP)
פבלו קארנייו בוסטה (27), כן כן, ההוא מתקרית ג'וקוביץ', עדיין כאן - הספרדי שרד מרתון של יותר מארבע שעות וחמש מערכות כדי לנצח את דניס שפובלוב (19) הקנדי 6:3, 6:7 (5), 6:7 (4), 6:0, 3:6 במשחק משוגע ורב תהפוכות ושינויי מומנטום. שפובלוב, טניסאי אגרסיבי הרבה יותר מקארנייו-בוסטה ההגנתי, שלט בנעשה על המגרש, לטוב ולרע. הוא חבט 26 אייסים לצד 11 שגיאות כפולות, הוא סיפק לא פחות מ-76 ווינרים, אבל גם 76 שגיאות בלתי מחויבות - ומה לעשות, עם כזו כמות קשה מאוד לנצח.
בפיגור של 2:1 ואחרי שהפסיד שני שוברי שוויון, המערכה הרביעית הייתה חד צדדית לחלוטין כשהקנדי חוגג עם בייגל, משווה ל-2:2 ומגיע עם המון אנרגיות לקראת הסט המכריע, אך הספרדי סיפק הגנה גדולה, לא נשבר אפילו פעם אחת וניצל מעידה רגעית של שפובלוב כדי לשבור ולנצח בקרב המייגע הזה. יריבו בחצי הגמר יהיה אלכסנדר זברב (7).
8 צפייה בגלריה
פבלו קארנייו בוסטה
פבלו קארנייו בוסטה
מסע הקסם נמשך (ותודה לג'וקוביץ'). פבלו קארנייו בוסטה
(צילום: EPA)

נשים: סרינה ואזרנקה בקרב קלאסי

סרינה וויליאמס ממשיכה בניסיון שלה לזכות בתואר גראנד סלאם 24 בקריירה, ולהשוות את השיא המדהים של מרגרט סמית' קורט. בדרך לשם היא ניצחה את הסינדרלה של הטורניר, צבטאנה פירונקובה, בשלוש מערכות - 6:4, 3:6, 2:6 והעפילה לחצי הגמר. זה משחק שלישי ברציפות של סרינה באליפות בו היא מסתבכת ומגיעה למערכה שלישית. פירונקובה, לה אין דירוג עולמי מכיוון שלא שיחקה טניס בשלוש השנים האחרונות (פציעות ולידה), שיחקה נהדר בסט הראשון והפתיעה את וויליאמס כל הדרך לניצחון 4:6, אחרי ששברה במשחקון החמישי.
8 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה. חיה רעה
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
צבטאנה פירונקובה
צבטאנה פירונקובה
פירונקובה. סיפור הסינדרלה הסתיים
(צילום: רויטרס)
סרינה לא איבדה אמונה מול מי שכבר הדיחה בטורניר, בין השאר, את גרבינייה מוגורוסה - ולקחה את הסט השני בזכות שבירה בדיוק בזמן הנכון, במשחקון השמיני, 4:6.
את המערכה השלישית וויליאמס פתחה בטירוף והצליחה לשבור את יריבתה מבולגריה במשחקון הפתיחה, ומשם הסיפור כבר היה גמור - 2:6. זה יהיה חצי הגמר ה-14 בקריירה של סרינה באליפות ארה"ב. למרות ההפסד, לפירונקובה מגיעות כל המחמאות. הגראנד סלאם בניו יורק היה התחרות הראשונה שלה מזה שלוש שנים והיא הראתה בהחלט שיש לה מה למכור.
יריבתה בשלב הבא תהיה ויקטוריה אזרנקה (27) שנתנה משחק כמעט מושלם בדרך ל-1:6, 0:6 על אליס מרטנס (18) הבלגית. הבלארוסית בת ה-31, פעם המדורגת 1 בעולם ופעמיים פיינליסטית בארה"ב, עשתה מה שהיא רוצה על המגרש ותוך שעה ו-14 דקות מחצה את מרטנס חסרת האונים. אגב, המשחקון היחיד שהבלגית כן זכתה בו היה על ההגשות של אזרנקה, מה שאומר שהיא איבדה את כל משחקוני ההגשה שלה. אאוץ'.
8 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה
ויקטוריה אזרנקה
משחק כמעט מושלם. ויקטוריה אזרנקה
(צילום: getty images)
פורסם לראשונה: 21:36, 09.09.20