אף פעם לא נעים לשמוע שחלית בקורונה, בטח לא כשאתה שחקן טניס שחולם לשחק בטורניר חשוב, אבל ההרגשה מוזרה הרבה יותר כשזה קורה לך באמצע משחק.
המקרה המוזר התרחש במשחק שהתקיים בדוחא במוקדמות אליפות אוסטרליה. האמריקני (ממוצא אוקראיני) דניס קודלה, המדורג במקום ה-124 בעולם הוביל 4:6, 3:5 על פני אליוט בן שטרית (221 בעולם), יליד צרפת ובן לאב טוניסאי המייצג את מרוקו. קודלה עמד לנצח, כשלפתע נמסר למאמנו שהוא חלה בקורונה.
1 צפייה בגלריה
דניס קודלה
דניס קודלה
דניס קודלה
(צילום: AP)
המשקיף של התחרות, אשר קיבל את התוצאות, העביר אותן למאמנו של קודלה, אבל על פי הנהלים המשחק נמשך. האמריקני השלים את המלאכה, ניצח 4:6, 3:6, אך כעת לא יוכל להמשיך בטורניר לאחר שנדבק בנגיף.
בן שטרית, שכעת צפוי להיכנס לבידוד של 10 ימים בגלל המגע עם חולה קורונה, התעצבן והגיב: "על פי הנהלים אסור לעצור את המשחק, אבל אם היו עושים את זה קודם הייתי יכול לנצח אותו, כי אם הייתי מצמק ל-5:4 הייתה לי הזדמנות לעשות את זה. עשו את זה רק בסוף, כשכבר לא הייתה לי אופציה, ועכשיו אני גם אמור להישאר עוד שבוע בחדר".
קודלה נדבק למרות שכל השחקנים שהגיעו לקטאר עברו בדיקות ב-6 בינואר ומאז שהו בבידוד עד לקבלת התוצאות השליליות. התוצאה החיובית שקיבל הייתה בבדיקה השנייה שעבר.
מי שנהנה מההפקר הוא האוסטרלי דיין סוויני (794 בעולם), שהיה אמור להתמודד מול קודלה וכעת יעלה שלב נוסף מבלי לשחק.