רוג'ר פדרר עושה השבוע קאמבק למגרשי הטניס אחרי יותר משנה ללא פעילות, אבל מי שקצת גונב לו את ההצגה הוא המדורג 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ', ששבר אתמול (שני) את שיאו עם 311 שבועות במקום הראשון, אחד יותר מהשווייצרי בן ה-39.
נולה (33) נמצא בפסגת הדירוג 36 שבועות ברציפות, מפברואר 2020. אגב, הפעם הראשונה שעלה לראש הדירוג העולמי הייתה ביולי 2011, בגיל 24. את מי הוא הדיח אז מהפסגה? את רפאל נדאל.
2 צפייה בגלריה
עקף את השווייצרי. נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר
עקף את השווייצרי. נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר
עקף את השווייצרי. נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר
(צילום: gettyimages)
"יום גדול": הפוסט של ג'וקוביץ'
"זה מרגש לצעוד בדרכם של אגדות וענקי טניס. אני יודע שהרווחתי את המקום שלי ביניהם", אמר ג'וקוביץ' שזכה לאחרונה באליפות אוסטרליה, הגראנד הסלאם ה-18 שלו, ועדיין רודף אחרי השיא שפדרר ונדאל חולקים (20). "הלכתי אחרי חלום הילדות שלי וזה אישור יפה לכך שאם עושים דברים מתוך אהבה ותשוקה, הכל אפשרי".
הסרבי התייחס ליריבות מול שתי האגדות: "כשהתחלתי לשחק לפני 15 שנה היו לי שני אתגרים גדולים, להתגבר על רוג'ר ורפא. ב-2008, כשזכיתי בגראנד סלאם הראשון שלי, חשבתי שזה הזמן שלי, אבל אז לא זכיתי במשך שלוש שנים והפסדתי ברוב המשחקים הגדולים שלי נגדם".
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' חוגג את הזכייה באליפות אוסטרליה
(צילום: רויטרס)
"שניהם גרמו לי לשבת ולהבין מה אני צריך לעשות ואיך אני צריך להשתפר כדי לנצח אותם", המשיך נולה. "הם הפכו אותי לשחקן שאני היום. היריבויות האלה היו הכי משמעותיות בהתפתחות שלי כשחקן. עכשיו אני לא יכול להתעלם מהעובדה שאני כבר לא בן 23, אז אני צריך להיות חכם מאוד לגבי לוח הזמנים ולהתייחס יותר לגראנד סלאם".
אגב, פיט סמפראס ניצב במקום השלישי עם 286 שבועות במקום הראשון, אחריו איבן לנדל (270), ג'ימי קונורס (268) ונדאל (209). למרות זאת, קשה להאמין שג'וקוביץ' ישבור את מספר השבועות הרצופים בפסגה. פדרר ראשון ורחוק מכולם עם 237 שבועות, ג'ימי קונורס שני עם 160 והסרבי רביעי בלבד עם 122.