הטניסאי הבכיר בעולם נובאק ג'וקוביץ' עלה לפנות בוקר (בין שישי לשבת) לגמר טורניר סינסינטי, לאחר משחק הרואי ובסיומו של קרב גדול מול הספרדי רוברטו באוטיסטה אגוט (12 בעולם) – 4:6, 6:4, 6:7(0) – בתום שלוש שעות. בשלבים רבים במשחק ג'וקוביץ' כבר היה נראה באפיסת כוחות ובקושי עמד על הרגליים, אבל הצליח לנצח בגדול.
בכללי, נולה לא במיטבו מבחינה רפואית בטורניר בארה"ב, כשהפעם הוא סבל מכאבי בטן וכאבי צוואר, שגרמו לו לקבל מספר פעמים טיפול.
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' מקבל טיפול
ג'וקוביץ' מקבל טיפול
ג'וקוביץ' מקבל טיפול
(צילום: רויטרס)
בנוסף לכך, בעקבות הגשם, המארגנים החליטו לסגור את הגג, מה שגרם להפסקה נוספת במשחק, אך דווקא זו סייעה לסרבי, שנראה אחריה רענן יותר והצליח לחזור בהדרגה למשחק.
במערכה השלישית ג'וקוביץ' כבר הוביל 2:5, ונראה היה שהוא בדרך הבטוחה לגמר. אבל אז הכאבים בבטן חזרו ובאוטיסטה אגוט הצליח להפוך ל-5:6. המדורג ראשון בעולם כפה שובר שוויון אותו ניצח בגדול על האפס.
3 צפייה בגלריה
באוטיסטה אגוט בפעולה
באוטיסטה אגוט בפעולה
באוטיסטה אגוט. כמעט השלים קאמבק גדול
(צילום: AFP)
רגע מצחיק במשחק בחסות הקורונה קרה כאשר ג'וקוביץ' זרק את המגבת למביאת הכדורים, אבל על פי ההנחיות החדשות לאור התפרצות הנגיף, אסור לה לגעת בה והמגבת נפלה למשטח. ג'וקוביץ' ומביאת הכדורים הביטו אחד בשנייה כדי לראות מי מהם ירים את המגבת. אחרי מספר שניות הסרבי עשה זאת, מה שגרם לשופט הכיסא לפרוץ בצחוק.
בגמר יפגוש ג'וקוביץ' את מילוש ראוניץ' הקנדי (30 בעולם), שניצח את המדורג שישי בעולם, סטפנוס ציציפס 6:7(5), 3:6), תוך כדי שהוא לוקח 90 אחוזים מהנקודות בהגשה הראשונה שלו.