מארגני טורניר הטניס ברומא נמצאים ביממה האחרונה תחת מתקפה, לאחר שהתברר כי אלוף הגברים נובאק ג'וקוביץ' הרוויח עשרה אירו יותר מאלופת הנשים סימונה האלפ.
ג'וקוביץ', שניצח את דייגו שוורצמן הארגנטינאי 5:7, 3:6 וקבע בכך שיא של 36 תארי מאסטרס 1000, קיבל 205,200 אירו בסך הכול. אצל האלפ, שניצחה את קרולינה פלישקובה שפרשה מהגמר לאחר 0:6, 1:2, הצ'ק הראה על 10 אירו פחות.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
מעניין מה יעשה עם הכסף. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
ההפרש לא ברור. סימונה האלפ ברומא
(צילום: getyimages)
כל זה קורה לאחר שאירועי הטניס הגדולים בעולם, כולל הגראנד סלאמים, הודיעו בשנים האחרונות על שוויון בפרסי הזוכים, ונולה בעצמו פעל לכך מעצם היותו יושב ראש ועד הספורטאים בסבב הגברים.
סכומי הפרסים
הנושא עורר דיונים רבים ברשתות החברתיות, כאשר אנשים רבים כתבו כי ההבדל בסכומים הוא פתטי. "נראה לי שהם כל כך צריכים את אותם 10 אירו כדי להרגיש טוב יותר עם הגבריות שלהם", כתב אחד מהם. למרות הבקשות של סוכנות הידיעות רויטרס, מארגני הטורניר וראשי הסבב בגברים ובנשים עדיין לא הגיבו בנושא.
אליפות ארה"ב הייתה הראשונה שחילקה כספי זכייה שווים לגברים ונשים בשנת 1973, לאחר שהאלופה בילי ג'ין קינג איימה לפרוש מהאירוע, מה שיכול היה להיות הפסד עצום במכירות הכרטיסים ובצפייה בטלוויזיה. ווימבלדון המסורתית אימצה את הרעיון הזה רק בשנת 2007, לאחר שוונוס וויליאמס ביקשה מהמארגנים לבחון לעומק את התייחסותם לשחקניות. נכון לעכשיו, כל הגרנד סלאמים מציעים שכר שווה בכל הרמות. עם זאת, עדין לא בכל האירועים זה קיים.