נבחרת ישראל הפסידה היום (שבת) 3:2 לנבחרת אוקראינה במסגרת בית 1 העולמי של גביע דייויס אחרי שישי עוליאל נכנע 6:4, 6:2 לסרגיי סטאחובסקי במשחק המכריע בין הנבחרות.
היום הראשון של המשחקים הסתיים בשוויון 1:1, וישראל פתחה טוב את היום השני כשהקפטן/שחקן יוני ארליך ניצח יחד עם דניאל צוקרמן את הזוג האוקראיני דניס מולצ'נוב וסטאחובסקי עצמו 4:6, 6:4, 3:6, אך הפסדים של עידן לשם (6:3, 6:2 לאיליה מרצ'נקו) וכאמור עוליאל נתנו לאוקראינה את הניצחון בהתמודדות כולה.
3 צפייה בגלריה
ישי עוליאל
ישי עוליאל
ישי עוליאל
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
3 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
לא הצליח להתמודד עם מרצ'נקו. לשם
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
זה היה ההפסד השלישי של ישראל לאוקראינה בשלושה מפגשים. ישראל תתמודד בפלייאוף ההישרדות בבית 1 העולמי, כשהאוקראינים ימתינו לשאר התוצאות כדי לדעת האם הם יעפילו באופן אוטומטי לפלייאוף העלייה לטורניר הגמר (גביע העולם בטניס) או שיאלצו לשחק סיבוב נוסף לפני כן.

סרגיי סטאחובסקי - ישי עוליאל 4:6, 2:6

סטאחובסקי פתח טוב יותר ושבר כבר בפתיחה. עוליאל רדף אחרי יריבו לאורך כל המערכה, אך התקשה מאוד מול היכולת של סטאחובסקי לא מעט וגם הצליח לשמור על היתרון שלו בדרך לניצחון 4:6 במערכה הראשונה.
המערכה השנייה נפתחה אמנם עם משחקון של עוליאל, אך מאותו רגע היה רק שחקן אחד המגרש. סטאחובסקי זכה בשישה מתוך שבעת המשחקונים הבאים, איבד רק נקודה אחת על הסרב הראשון שלו ושייט ל-2:6, שסידר לאוקראינה ניצחון בהתמודדות כולה.

איליה מרצ'נקו - עידן לשם 3:6, 2:6

ההתחלה הייתה נראית מבטיחה עבור לשם, ששבר כבר בפתיחה, אבל נשבר חזרה במשחקון הרביעי. יריבו המשיך ללחוץ על ההגשות של הישראלי והשיג שבירה נוספת במשחקון השמיני ובתום שמירה לקח את המערכה עם 3:6.
מרצ'נקו המשיך במומנטום גם במערכה השנייה כששבר פעמיים ועלה ל-0:4. לשם הצליח לצמק, אבל זה לא הספיק לו כדי לחזור למערכה, שאותה הפסיד 6:2 במשחק שארך שעה ו-21 דקות.

מולצ'נוב וסטאחובסקי - ארליך וצוקרמן 6:4, 4:6, 6:3

הנבחרת האורחת לא פתחה טוב את המשחק, לאחר שארליך הגיש ונשבר כבר במשחקון הראשון. אבל הכחולים-לבנים החזירו את השבירה במשחקון הרביעי כדי להשוות ל-2:2. שני הזוגות הצליחו לשמור על ההגשות שלהם עד למשחקון העשירי בו הישראלים לקחו את הזדמנות השבירה שהייתה להם כדי לנצח את הסט - 4:6.
3 צפייה בגלריה
יוני ארליך, דניאל צוקרמן
יוני ארליך, דניאל צוקרמן
עשו את העבודה. צוקרמן וארליך
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
המארחים נכנסו יותר לעניינים בסט השני, וזה השתלם להם במשחקון הרביעי כשניצלו ניסיון שבירה אחד מתוך שניים שהיו להם כדי לעלות ל-1:3. במשחקון האחרון של המערכה ארליך וצוקרמן יכלו לשבור, אבל האוקראינים התעשתו, ניצחו - ורשמו 4:6.
גם המערכה השלישית והקובעת נפתחה צמוד, עד למשחקון הרביעי שם ישראל ניצלה שגיאה כפולה של המקומיים כדי לעלות ל-1:3, מה שגרם לתסכול רב אצל האוקראינים - שהוציאו אותו על המחבט. את צוקרמן וארליך זה לא עניין, והם לקחו את המשחקון הבא על האפס, שמרו על היתרון וניצחו את המשחק עם 3:6.
פורסם לראשונה: 11:24, 06.03.21