קייטלין אמנם הודחה אתמול מפלייאוף ה-WNBA, אבל פחות מיממה לאחר מכן היא כבר יכולה להתהדר בתואר אישי גדול ראשון שלה בליגת הנשים הטובה בעולם. הכתב הבכיר של "האתלטיק", שארמס צ'ארניה, דיווח הלילה (בין שישי לשבת) כי כוכבת אינדיאנה פיבר (ולמעשה השחקנית המדוברת על הגלובוס אם תרצו) נבחרה לרוקית השנה ב-WNBA.
עונת הבכורה של קלארק ב-WNBA הייתה, כידוע, פורצת דרך, במגרש ומחוצה לו. היא שברה את שיא האסיסטים לעונה אחת (339), קבעה שיא ליגה למשחק בודד (19), שברה את שיא הנקודות למשחק עבור רוקית (39) והפכה לפנים של הליגה כבר בגיל 22.
2 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
תואר צפוי. קלארק
(צילום: AP Photo/Tony Gutierrez)
וזה לא הסוף. קלארק סיימה את עונת הבכורה עם ממוצעים של 19.2 נקודות, 8.4 אסיסטים ו-5.7 ריבאונדים לערב. בפלייאוף הממוצעים ירדו מעט ל-18 נקודות, 8.5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. בכך, קלארק הצטרפה למייקל ג'ורדן כשני הרוקים היחידים בהיסטוריה של ה-NBA או ה-WNBA עם ממוצעים של לפחות 18 נקודות, 8.5 אסיסטים, 5 ריבאונדים, 2 חטיפות וחסימה אחת בסדרת פלייאוף.
"אני שופטת את עצמי בחומרה, אבל מרגישה שהייתה לי עונה טובה", אמרה אתמול קלארק בסיום ה-87:81 של אינדיאנה לקונטיקט, שקבע 0:2 לסאן בסדרה. "בשבילי, החלק הכיף הוא שאני מרגישה שאני רק מתחילה להיכנס לעניינים. אני יודעת שיש לי עוד הרבה במה להשתפר, וזה מה שהכי מרגש אותי".
2 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
כוכבת-על כבר בגיל 22. קלארק
(צילום: Paras Griffin / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מחוץ למגרש, קלארק ושאר השחקניות החדשות שהצטרפו לליגה - ביניהן הנמסיס שלה אנג'ל ריס - היו גורם משמעותי בהעלאת המודעות ובעיקר הרייטינג של ה-WNBA. ההפסד הלילה של אינדיאנה, למשל, משך בממוצע 1.8 מיליון צופים, מה שהפך אותו למשחק הפלייאוף הנצפה ביותר מאז הגמר בשנת 2000.
בזכות קלארק, אינדיאנה הובילה את הליגה בממוצע צופים, במשחקי הבית (17,036) והחוץ (15,000). ארבע קבוצות אף העבירו את משחקי הבית שלהן לאולמות גדולים יותר כשאינדיאנה התארחה, כדי לעמוד בדרישת הכרטיסים המטורפת.
כעת, קלארק תזכה לזמן מנוחה והתאוששות לאחר שנה אינטנסיבית שכללה מעבר מהיר מהקולג' לדראפט ה-WNBA ולליגה הנשים הטובה בעולם. "כדורסל השתלט על חיי במשך שנה. יהיה טוב לקחת פסק זמן וליהנות ממנו", ה קלארק.