יממה לאחר ההאשמות הקשות של פנאתינייקוס - ורגע לפני משחקה הערב מול מכבי ת"א (21:15), הגיעה תגובת היורוליג. הנהלת המפעל האירופי פרסמה היום (חמישי) הודעה רשמית ותוקפנית נגד היוונים.
"היורוליג מבקשת להביע את אכזבתה מההצהרות הפומביות שנאמרו על ידי ארגין עתמאן, המאמן הראשי של פנאתינייקוס, ועל ידי המועדון עצמו, כמו גם על אירועים אחרים שהתרחשו בעקבות משחק מספר 1 ברבע גמר הפלייאוף", נכתב בין השאר בהודעה.
1 צפייה בגלריה
קנדריק נאן
קנדריק נאן
נאנן מול בלאט במהלך משחק מספר 1 בין מכבי לפאו
(צילום: EPA/PANAGIOTIS MOSCHANDREOU)
"ההצהרות של המאמן עתמאן הן שקריות ושגויות בכוונה - נותנות ניתוח לא מדויק של המשחק ושל מספר משחקים שנבחר בקפידה. הן מנסות להטיל דופי בעבודתם וביושרם של הפקידים. כמו כן, מהווה ניסיון הפעלת לחץ נוסף עליהם ועל ארגון הליגה - ניסיונות שכמובן לא ישיגו את מטרותיהם".
"למרבה הצער, הצהרות אלו לא הוצגו בפני אנשי היורוליג בכדורסל דרך הערוצים הרשמיים הקיימים, הפתוחים תמיד למאמן עתמאן, למועדון שלו ולכל מועדון ומאמן אחר בליגה. היורוליג לא יסבול התנהגות שכזו. הליכים משמעתיים כבר החלו".
"הכבוד של היורוליג כלפי הארגון, הקהילה והמורשת של פנאתינייקוס אינו מוטל בספק, ושווה לכבוד שניתן לכל שאר המועדונים במפעל. האירועים שהתרחשו לאחר משחק 1 בפלייאוף היורוליג מנוגדים לעקרונות הכבוד בקרב המועדונים, כלפי הארגון שכולם מנהלים, והערכים שהתחרות שואפת לקדם".
וויד בולדווין שנפצע ובונזי קולסון
(ONE)
"היורוליג מפצירה בעתמאן, פנאתינייקוס וכל שאר המועדונים ואנשי הקבוצות להימנע מהצהרות והתנהגויות דומות במשחקים עתידיים, ולקדם את הערכים שהיורוליג מייצגת, לייצר אווירה חיובית סביב המשחקים ולחגוג את המאמץ המדהים על המגרש".
בפנאתינייקוס, כזכור, התקשו לעכל את ההפסד 91:87 למכבי ת"א שלשום, במשחק מספר 1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. בהודעה רשמית מטעם המועדון שפורסמה ברשת X (לשעבר טוויטר) יצאו היוונים בהאשמות קשות נגד השיפוט והנהלת היורוליג באופן כללי, כשבין השאר טענו כי התקבלו החלטות שיפוט לטובת הצהובים בעקבות המצב הביטחוני בישראל.
ההודעה הזו, כאמור, מצטרפת לטענות נגד השיפוט מצד מאמן פאו, ארגין עתמאן, בסיום המשחק. הטורקי עזב את מסיבת העיתונאים באמצע מבלי שענה על השאלות. לפני כן אמר: "אנחנו לא שיחקנו טוב, אבל מכבי ת"א קיבלה שתי עבירות לשלוש זריקות עונשין, זה הזוי. שריקות מגוחכות. זה לא כדורסל הוגן לתת להם הזדמנות לקלוע שש נקודות בקלות. אנחנו ננצח בסדרה הזו, ונעפיל לפיינל-פור בסופו של דבר כי אנחנו טובים יותר".