האם היורוליג תקבל קבוצה מדובאי כבר בעונה הבאה? לפחות על-פי דיווח ב"מונדו דפורטיבו" התשובה היא חיובית. בפרסום ביומון הספורט הקטאלני נכתב, בין השאר, כי ועדת המו"מ של היורוליג בנושא זה - המורכבת מנציגי פנאתינייקוס, באיירן מינכן, ברצלונה ופנרבחצ'ה - העניקה הסכם ראשוני לכך. ההחלטה הסופית, כך מסתמן, תהיה בפגישה של 13 מועדוני בעלי המניות המתוכננת לחודש פברואר.
הסיבה העיקרית לרצון של קבוצות היורוליג לראות מועדון מדובאי היא כלכלית. אותה קבוצה תשלם 150 מיליון אירו לשש השנים הקרובות - וכל המועדונים בעלי רישיון A (כולל מכבי ת"א) יזכו לתמורה כספית.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בקרוב גם בדובאי? בראון מול ברצלונה
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
על-פי אותו פרסום, בדובאי דורשים בנוסף להשתתפותה של קבוצה מטעמם, כי לפחות שני פיינל-פורים של המפעל יערכו על אדמתה. בשלב זה ביורוליג לא מסכימים, אבל עובדים על סוג של סופרקאפ שיתקיים בנסיכות. בדובאי רוצים שברצלונה וריאל מדריד אף ייקחו חלק במיני טורניר המתכונן.
בהנהלת היורוליג הציבו כמה תנאים לקבוצה מדובאי, כמו למשל הגבלת התקציב שלה כדי שלא תגרום ל"כאוס" בשוק לאור הכסף הבלתי מוגבל שיש בידי השייחים. על מנת שתשמור על מסגרת נוספת ותהיה תחרותית, ביורוליג מעוניינים שהקבוצה תשתתף גם בליגה האדריאטית. כזכור, לאחרונה החלה לשחק בליגת הנוער האדריאטית קבוצת נוער מדובאי.
מנכ"ל היורוליג, פאוליוס מוטיונאס, התראיין לאתר באסקטניוז בנושא וטען כי "מעולם לא הכנסנו למפעל קבוצה מהשוק הזה. אנחנו תמיד בשיח מולם, זה יכול לקרות מהר או לאט, המגעים בכיוון מאוד חיובי".
2 צפייה בגלריה
מרוץ גמלים בדובאי
מרוץ גמלים בדובאי
בדובאי משתוקקים לקבוצה ביורוליג
(צילום: AP)
מוטיונאס היה זהיר, כשאמר: "אם אני אצטרך להעריך את העסקה באחוזים, יש סיכויים של 50 אחוז שתצטרף קבוצה מדובאי כבר בעונה הבאה. עם זאת, הרבה יכול להשתנות".