לוס אנג'לס לייקרס עלתה הלילה (בין חמישי לשישי) למקום השני במערב אחרי ניצחון 105:116 על שארלוט, כשמי שסחב אותה על הגב היה, איך לא, לברון ג'יימס.
הלייקרס הוליכו 45:60 בהפסקה, אבל ההורנטס רצו 4:19 ברבע השלישי בדרך לשוויון. רק שאז 'המלך' נכנס לפעולה ודאג שקבוצתו תעלה למאזן 13:28. קינג ג'יימס רשם משחק אדיר עם 37 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים - ובארה"ב שוב תהו: אולי באמת מגיע לו העונה לזכות ב-MVP.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
מבקש כבוד. ג'יימס
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
לברון ובול
לברון ובול
ועושה כבוד ללאמלו בול משארלוט
(צילום: רויטרס)
ללברון יש ארבע זכיות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, אבל "רק" ארבע זכיות נוספות בתואר שמחולק בסיום העונה הסדירה. אם השנה ישיג זאת הוא ישתווה בכמות למייקל ג'ורדן וביל ראסל (זכו בחמישה). אגב, קארים עבדול ג'באר מוליך את הרשימה עם שש זכיות.
"התואר הזה חשוב לי מאוד", הודה כוכב הלייקרס בסיום. "אני מנסה להיות ה-MVP בכל משחק, לא משנה באיזו קבוצה שיחקתי. בגילי, זה לא מובן מאליו". כשנשאל האם היה צריך לזכות בו יותר, ענה בצורה ישירה: "הייתי צריך לזכות בו יותר מארבע פעמים".
"אין מישהו שיותר מגיע לזכות השנה בתואר, מאשר ללברון", הוסיף מאמן הלייקרס, פרנק ווגל. "עונה אחרי עונה לא נותנים את הקול לשחקן הכי טוב בליגה, והטעות היא של המצביעים". גם קייל קוזמה המשיך באותו הקו: "זה תואר פוליטי. לברון היה צריך לזכות בו 8-9-10 פעמים, כולם יודעים את זה".

מחמאות לווסטברוק בוושינגטון: "השחקן שאתה רוצה שיהיה איתך"

הלייקרס התקרבו גם למוליכת המערב, יוטה ג'אז, שספגה הלילה את הפסדה ה-11 העונה - 131:122 מפתיע בוושינגטון. דני אבדיה קלע שתי נקודות וכוכבי הערב היו, כצפוי, בראדלי ביל וראסל ווסטברוק. הראשון צלף 43 נקודות, השני רשם את הטריפל-דאבל ה-15 שלו העונה - 35 נקודות, 15 ריבאונדים ו-13 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל
ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל
צמד-חמד. ווסטברוק וביל
(צילום: רויטרס)
"כשאתה עם הגב אל הקיר, ווסטברוק הוא השחקן שאתה רוצה שיהיה איתך", פירגן מאמן הוויזארדס. גם ביל עשה כבוד לחברו לקבוצה: "אנחנו לא צריכים להגיד אחד לשני מה לעשות. אנחנו פשוט מבינים איפה כל אחד יהיה על הפרקט".
ביל המשיך להחמיא, הפעם ליתר השחקנים: "אם לא היינו שומרים, אז היינו מפסידים ב-30. שכחנו מההפסד לסקרמנטו ובאנו בגישה אחרת בהגנה שנמשכה 48 דקות".