ארבע שנים לאחר שהכירו לראשונה, סו בירד ומייגן ראפינו - הזוג הנוצץ (ובעיקר הלוחמני) של הספורט האמריקאי - הודיעו הלילה (בין שישי לשבת) שהן מאורסות. בירד, אלופת ה-WNBA הטריה עם סיאטל סטורם, פרסמה פוסט באינסטגרם בו נראית ראפינו, אחת הכדורגלניות הטובות בהיסטוריה, כורעת ברך ומעניקה לה טבעת.
מדובר כמובן לא רק בשתיים מהכוכבות הגדולות ביותר בספורט הנשים העולמי, אלא גם הזוג המלכותי של הספורט האמריקאי. סיאטל סטורם פרסמה פוסט מיוחד בעקבות האירוסין החגיגיים עם הכיתוב: "עונת הטבעות. מזל טוב לפאוור קאפל".
3 צפייה בגלריה
ראפינו ובירד
ראפינו ובירד
מזל טוב. ראפינו ובירד
(צילום: AP)
הפוסט באינסטגרם של בירד
הפוסט של סיאטל סטורם
הן יצאו מהארון מזמן. זוג לסביות גאה, תרתי משמע, כשהאהבה ובעיקר ההערכה אליהן בארה"ב בשנים האחרונות חצתה כל מגזר וגזע. לא רק בגלל מה שהן עושות על המגרש (וזה הרבה מאוד, אבל מאוד-מאוד), אלא בעיקר מה שתרמו מחוצה לו. העלאת המודעות לקהילת הלהט"ב, תמיכה במאבק השחורים בארה"ב, עמדה פוליטית בלתי מתפשרת ובעיקר ניסיון לחולל צדק חברתי.
ראפינו (35) היא, כאמור, אחת הכדורגלניות הטובות בעולם. ברזומה שלה שתי זכיות בגביע העולם עם נבחרת ארה"ב (2015 ו-2019), מדליית זהב אולימפית (2012) והיותה השחקנית השנייה בהיסטוריה שזוכה בכדור הזהב של פיפ"א. יש לה 52 שערים ב-168 הופעות במדי הפסים והכוכבים וסימן ההיכר שלה הוא בעיקר שיערה הוורוד בצבע לבנדר, למען מודעות לסרטן השד כמובן. לכן גם בירד קוראת לה: "מחאה מהלכת".
3 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)

בעוד ראפינו היא הכוכבת הגדולה של כדורגל הנשים האמריקאי, בירד (40) הפכה במרוצת השנים לפנים של ה-WNBA. אף אחד לא הופתע כשהגופייה שלה עם המספר 10 בסיאטל הייתה לנמכרת ביותר במדינה בתחילת החודש. הרבה לפני כוכבות לא פחות גדולות כמו דיאנה טוראסי, אג'ה ווילסון או קנדייס פארקר. כשזכתה באליפות הרביעית שלה עם הסטורם בעונתה ה-17 בליגה, המם הבולט היה תמונה שלה עם הגביע לצד לברון ג'יימס, שרשם הישג דומה ב-NBA.
גם ארון התארים של הרכזת הנהדרת בלתי נגמר: שתי אליפויות NCAA עם קונטיקט, ארבע מדליות זהב אולימפיות, שלוש זכיות באליפות העולם וחמש פעמים אלופת היורוליג. היא יהודייה גאה, בעלת אזרחות ישראלית שאפשרה לשחק כבוסמנית ברחבי אירופה ומי שסיפרה לא פעם כי היא "חוגגת את חנוכה בדיוק כמו את חג המולד".
רק שכמובן התארים הללו רק מתגמדים לעומת הפעילות החברתית שלהן ובעיקר הקול שהן לא פוחדות להשמיע. חודש לפני אולימפיאדת לונדון 2012, בריאיון למגזין "אאוט" יצאה ראפינו מהארון כלסבית. בריאיון ל-USA TODAY סיפרה כי עשתה זאת בתזמון הזה "כדי לחזק ספורטאים אחרים שנמצאים בארון ולעודד אותם ללכת בעקבותיי". היא עד היום דוברת ופעילה בארגוני ספורט להט"בים ביניהם GLSEN, ומ-2013 כשגרירה של Athlete Ally - המתמקד בהפסקת הומופוביה וטרנספוביה בספורט. ב-2018 שברו השתיים עוד טאבו - כשהפכו לזוג הלהט"בי הראשון שהופיע במגזין "גיליון הגוף" של ESPN.