מילווקי עלתה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) לגמר ה-NBA לראשונה מאז 1974 לאחר ניצחון 107:118 על אטלנטה במשחק השישי בסדרה והשלימה 2:4 על חשבון ההוקס.
כמו במשחקים הקודמים, היא נאלצה להסתדר ללא יאניס אנדטוקומבו, הכוכב הגדול שלה, אך כוכבי המשנה לקחו גם הפעם אחריות וחיפו על חסרונו עם הצגה התקפית נהדרת.
4 צפייה בגלריה
שחקני מילווקי חוגגים את הזכייה באליפות המזרח
שחקני מילווקי חוגגים את הזכייה באליפות המזרח
גמר ראשון מאז 1974. שחקני מילווקי חוגגים את הזכייה באליפות המזרח
(צילום: AP)
לאחר מחצית ראשונה צמודה, אך ביתרון של האורחת, מילווקי התפוצצה ברבע השלישי עם 44 נקודות, ובפתיחת הרבע האחרון אף עלתה ליתרון שיא של 22 נקודות.
היא עשתה את זה הודות לתצוגה נהדרת של קריס מידלטון שסיים עם 32 נקודות (23 מהן ברבע השלישי) ו-7 אסיסטים (לעומת 7 איבודים). גם ג'רו הולידיי סיפק ערב מצוין של 27 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
קריס מידלטון מול טריי יאנג
קריס מידלטון מול טריי יאנג
עשה מה שהוא רוצה. קריס מידלטון מול טריי יאנג
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
טריי יאנג
טריי יאנג
חזר, אבל לא ממש. טריי יאנג
(צילום: AFP)
ההוקס, שדווקא כן קיבלו את הכוכב שלהם טריי יאנג בחזרה מהפציעה שהשביתה אותו משני המשחקים הקודמים, לא ויתרו, והצליחו לצמק את התוצאה עד למינוס 6 נקודות - זה לא היה בזכותו של יאנג, שנראה לא ממש כשיר וסיפק 14 נקודות ב-4 מ-17 נורא מהשדה (אך גם 9 אסיסטים). קאם רדיש (21 נקודות, 6 מ-7 מחוץ לקשת ובוגדן בוגדנוביץ' (20 נקודות) הצליחו לנגוס בפער, אך דקה לסיום פי-ג'יי טאקר קלע מהפינה את השלשה היחידה שלו במשחק (5 נקודות בסך הכל) וחתם את הסיפור.
לבאקס אליפות אחת בלבד בהיסטוריה, ב-1971, העונה השלישית של המועדון בליגה, כשהגמר האחרון כאמור היה ב-1974, לפני 47 שנים - אז שיחקו בקבוצה אוסקר רוברטסון (עונת הפרישה שלו) וקארים עבדול-ג'באר. המשחק הראשון בסדרה מול הסאנס יתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי.
4 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
הפעם מילווקי הסתדרה בלעדיו, האם יחזור לגמר? יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AFP)