ב-13 ביוני 2019, לפני שנה וחצי, שיחק קליי תומפסון את משחקו האחרון – אז הוא קרע את הרצועה הצולבת בברכו במשחק מספר 6 של גמר ה-NBA מול טורונטו.
לאורך כל העונה שעברה הקלע של גולדן סטייט עשה הכל כדי להיות מוכן לשוב למגרשים, אך חודש לפני פתיחת העונה הנוכחית הוא קרע את גיד האכילס בזמן אימון שגרתי בלוס אנג'לס ואמור לשוב רק בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
גולדן סטייט
גולדן סטייט
מתגעגע לחזור ולשחק. תומפסון
(צילום: AFP)
לא ברור האם אחרי שתי פציעות כל כך קשות, כל אחת מהן עם פוטנציאל לגמור לשחקנים את הקריירה, תומפסון מסוגל לשוב ולספק את היכולת שהפכה אותו לאחד הקלעים הגדולים בהיסטוריה של ה-NBA.
"2020 כנראה הייתה השנה הגרועה ביותר בחיים שלי", אמר תומפסון לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים וירטואלית שהתקיימה אתמול (ראשון). "זה מרגיש טוב לחזור. אני מרגיש את האהבה כשאני חוזר למתקן האימונים של הווריורס. השורשים שלי כאן. המגפה לא הייתה קלה לאף אחד. לכולם היו מבחנים ומהמורות ב-2020, אבל בשבילי זה היה פשוט יותר מדי. איבדתי את סבתי מרי, קרעתי את גיד האכילס, אני עדיין חושב על קובי (בראיינט) בכל יום".
2 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
הפעם האחרונה שקליי תומפסון היה על הפרקט
(צילום: AFP)
תומפסון המשיך:" "אין יום שאני לא חושב עליו. והעובדה שלא הספקנו להיפרד... זו הייתה שנה קשה. לא רק עבורי, אני בטוח שגם לכולם. אני מסתכל קדימה אל העתיד, זה בטוח".
הגארד נשאל האם הוא מתכוון להיות כשיר בתחילת העונה הבאה וענה: "בהחלט. אולי כמה שבועות אחר כך, אולי חודש אחר כך, אבל אני לחלוטין מתכוון להיות מוכן לקראת העונה הבאה".
"הפציעה באכילס קרתה בזמן שזרקתי אחרי כדרור, מהלך שאני עושה בערך 100 פעמים כל יום", נזכר תומפסון באותו רגע. "זו פשוט הייתה סדרה של אירועים מצערים. לא יכולתי להתכונן לזה או למנוע את זה. התאמנתי קשה במשך עשרה חודשים כדי להגיע לאותה נקודה, ואז פתאום אתה צריך לשוב לשולחן השרטוטים. ידעתי שעשיתי הכל בדרך הנכונה, אבל זה כבר מאחוריי, ואני משתפר בכל יום שעובר".
הוא גם התייחס לצד המנטלי בהחלמה שלו ודיבר על הקושי האדיר: "זה קשה הרבה יותר מכל משחק כדורסל שאי פעם שיחקתי בו. הרבה יותר קשה מכל אימון. העומס המנטלי הוא לא כיף גדול בכלל. אבל אסור לך לתת לזה להשתלט עליך ואתה חייב להבין שאתה לא היחיד שנמצא במצב הזה. אני פשוט צריך להמשיך לתלת הכל ולהמשיך לעשות את מה שאני אוהב לעשות".