"זה מרגיש כאילו התחלנו הכל מהתחלה, ואנחנו מנסים למצוא חיבור בתוך הקבוצה". 12 משחקים לסיום העונה הסדירה, אנתוני דייויס ולוס אנג'לס לייקרס מבולבלים. חזרתו של הגבוה, שנעדר במשך תשעה שבועות בעקבות פציעה בגיד אכילס ושריר התאומים, לא סייעה לאלופה, שהפסידה איתו פעמיים לדאלאס, כולל 108:93 הלילה (בין שבת לראשון).
הלייקרס שמטו יתרון של 17 נקודות, והפסידו בעקבות רבע רביעי קטסטרופלי (14:29 למאבס), שהפך משחק צמוד לניצחון קליל למארחת.
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
דייויס. המון חלודה
(צילום: AFP)
שימו לב לאחוז מהשדה של דייויס מאז שחזר למגרשים - 7 מ-29 (24 אחוזים). הלילה הוא סיים עם 17 נקודות ב-5 מ-19 מהשדה, וברבע הרביעי קלע רק זריקה אחת מחמישה ניסיונות. "השחקנים מנסים למצוא חיבור איתי, אז זה כאילו התחלנו מנקודת האפס, שזה קשה מאוד בשלב כל כך מאוחר בעונה", הודה דייויס.
הלייקרס נמצאים ברצף של שלושה הפסדים, ומקומם בפלייאוף רחוק מלהיות מובטח. כרגע האלופה מדורגת במקום החמישי, אבל דאלאס רחוקה ממנה משחק וחצי, ופורטלנד במקום השביעי שמוביל למשחקי העלייה לפלייאוף מול הקבוצות במקומות 10-9, נמצאת במרחק של 2.5 משחקים.
3 צפייה בגלריה
פרנק ווגל
פרנק ווגל
ווגל. מחפש פתרונות
(צילום: רויטרס)
"אנחנו חייבים להשיג כמה ניצחונות", אמר דייויס לקראת שני משחקי החוץ הקרובים של הלייקרס. "אורלנדו ו-וושינגטון הם משחקים שאנחנו חייבים לקחת, זה בטוח".
מה שמדהים בכל הסיפור זה שמאמן הקבוצה, פרנק ווגל, וגם קייל קוזמה, נשארים אדישים למצב. "האמת, לא באמת אכפת לנו מהטבלה", אמר ווגל, וקוזמה הוסיף: "הטבלה משנה להרבה קבוצות בליגה, אבל לא לנו".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון. עשוי לחזור בקרוב
(צילום: AFP)
הסיבה המרכזית לאדישות, אפשר להגיד אפילו ליהירות הזאת, קשורה ללברון ג'יימס, שעל פי הדיווחים עשוי כבר בעוד שבוע לחזור למגרשים. רכז הקבוצה, דניס שרודר, יודע לעומת זאת, שגם הקאמבק של הקינג לא מבטיח דבר: "אני חושב שברגע שלברון יחזור תהיה לנו שיחה כקבוצה כי הכימיה שלנו מחוץ למגרש נהדרת, אבל על המגרש אנחנו צריכים להרים הילוך".
ווגל ניסה בהפסד האחרון לדאלאס לבצע שינוי משמעותי כאשר החליט להושיב את אחד משחקניו המובילים, מונטרז הארל, במשך 48 דקות על הספסל ולתת צ'אנס למארק גאסול הוותיק. הספרדי, כפי שתבינו מיד, לא ממש נהנה מהקדנציה שלו אצל האלופה: "זאת לא סיטואציה אידיאלית לאף אחד. יש לנו עומק בקבוצה. ייקח לנו זמן להסתגל לזה".
גאסול נשאל על כך שקודם לכן לא שותף בשלושה משחקים רצופים, וענה: "אתם שואלים את האדם הלא נכון, תשאלו את המאמן זאת הייתה החלטה שלו. אני רק עובד כאן".