סדרת חצי גמר המזרח בין מילווקי לברוקלין הולכת למשחק שביעי ומכריע אחרי שהלילה (בין חמישי לשישי) הבאקס הרשימו עם 89:104 ביתי וקבעו שוויון 3:3.
מילווקי נהנתה, כצפוי מיאניס אנדטוקומבו, ששיחק 41 דקות וסיפק 30 נקודות (בלי זריקת שלוש אחת) ו-17 ריבאונדים. מי שהוליך את רשימת קלעיה היה קריס מידלטון הבלתי נגמר שרשם 38 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ג'רו הולידיי תרם 21, 8 ו-5 בהתאמה והצלע הרביעית היה לא אחר מאשר פי.ג'יי טאקר, שאמנם סיים עם 1 מ-6 מהשדה, אבל שמר טוב (כמה שרק אפשר) על קווין דוראנט וניסה להצר את צעדיו.
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
זה מטוס? זה סילון? לא, זה יאניס מתעופף
(צילום: EPA)
"אני ודוראנט נלחמים מדי שנה", אמר טאקר. "עונה סדירה, פלייאוף, לי זה לא משנה. אני פשוט אוהב לשמור עליו. הוא הקלעי הטוב ביותר בדור שלנו, הסקורר הכי טוב שראיתי בימי חיי".
טאקר סיים עם 3 נקודות ו-5 ריבאונדים בלבד, אבל גם עם ממד הפלוס-מינוס הגבוה בשתי הקבוצות (30+). משמע: השחקן שמילווקי השיגה את היתרון הכי גדול שלה כשהיה על המגרש. "זה הפלייאוף, ואני לא מצליח להבין למה אנשים חושבים שזה מלחיץ. לזה אנחנו מחכים כל חיינו. את חולם להיות שם ולשמור על השחקן הכי טוב בעולם".
3 צפייה בגלריה
טאקר לא עושה חשבון לדוראנט
טאקר לא עושה חשבון לדוראנט
טאקר לא עושה חשבון לדוראנט
(צילום: רויטרס)
אבל טאקר לא היה האיש המרכזי שכלי התקשורת ביקשו לדבר בסיום. יאניס, שכאמור לא לקח זריקה אחת מחוץ לקשת - לראשונה מזה שלוש שנים בפלייאוף - נשאל על כך. "נכון, לא זרקתי שלשה, אבל אני רק מנסה להיות אגרסיבי", אמר היווני. "אני נהנה מהמשחק כשאני מערב את החברים שלי ומשחק על החוזקות שלי".
מאמן הבאקס, מייק בודנהולצר, הוסיף כי "הסדרה הזו די שונה. עבור ברוקלין, הקבוצה משתנה ממשחק למשחק. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל מי שעשוי לשחק במשחק השביעי".
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט מנסה לקלוע
קווין דוראנט מנסה לקלוע
"הסתפק" ב-32 נקודות. דוראנט
(צילום: רויטרס)
בברוקלין שוב עיקר המעמסה נפלה על הכתפיים הרחבות של דוראנט. אחרי הערב ההיסטורי שלו, שכלל 49 נקודות, 17 ריבאונדים ו-10 אסיסטים במשחק מספר 5, הפעם "הסתפק" ב-32 נקודות ו-11 ריבאונדים. "לא ניסיתי לשכפל את המשחק הקודם שלי", הסביר. "עליתי במטרה לשחק מהלך אחרי מהלך ולא ניסיתי להיות גיבור, כי אני יודע שאי אפשר לנצח משחק כדורסל לבד, בטח לא בפלייאוף. אני מנסה לשחק בצורה נכונה, לקחת את מה שההגנה מאפשרת לי, ולא לכפות את עצמי בצורה מוגזמת".
המאמן המפסיד, סטיב נאש, סיכם: "השחקנים שלנו היו קצת תשושים. אנחנו מתמודדים עם יותר מדי דברים שהולכים נגדנו. לא הייתה לנו הרבה אנרגיה, וכשאתה לא מצליח להיכנס לקצב - המשחק נהיה עוד יותר קשה. זה סוג של מקרה הביצה והתרנגולת – האם הקצב נובע מהחוסר באנרגיה או להפך? זה פשוט לא היה המשחק הכי טוב שלנו".