אחרי שבע שנים ברצלונה סוף סוף חזרה לפיינל פור היורוליג. הקטאלנים, שהסתבכו מאוד בסדרת רבע הגמר מול זניט סנט פטרסבורג שנמשכה חמישה משחקים, הביסו במפגש המכריע את האקס צ'אבי פסקוואל ושחקניו ב-26 הפרש - 53:79.
בסיום, שרונאס יאסיקביצ'יוס, שידוע בעיקר כמאמן קשוח, הרשה לעצמו לחגוג מעט. הוא נכנס למסיבת העיתונאים עם אימונית של הקבוצה ולא עם חליפה, והחמיא לסנטר הוותיק שלו: "אני לא יודע אם החתמנו את פאו גאסול או מוטומבו". המאמן הליטאי התכוון לארבע החסימות שניפק גאסול במהלך המשחק.
3 צפייה בגלריה
אחת מארבע החסימות של גאסול במשחק
אחת מארבע החסימות של גאסול במשחק
אחת מארבע החסימות של גאסול במשחק
(צילום: EPA)
על ההתמודדות עצמה, אמר שאראס: "השחקנים שלי הגיעו למשחק על החיים שלהם, והם תפקדו נהדר". המאמן גם ציין את קבלת הפנים שקיבלו שחקניו מהאוהדים בכניסה לאולם: "ממש חבל שהם לא יכלו להיות איתנו בפנים (בעקבות הקורונה) ולחוות את מה שהשחקנים ואני חווינו".
ניק קלאתס הוסיף: "הרמנו את הרמה ההגנתית שלנו. כשאנחנו שומרים ככה קל לנו להיות דומיננטיים. זניט קבוצה נהדרת, מאומנת מאוד שעשתה לנו חיים קשים בסדרה".
3 צפייה בגלריה
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שאראס. גם הוא לא זוכר מתי הייתה הפעם הקודמת בה הוא חייך
(צילום: EPA)
עבור ברצלונה תהיה זו הופעה מספר 15 בפיינל פור. זה היה סימבולי שהיא תדיח דווקא את המאמן האחרון שהוביל אותה למעמד. בתקופתו של פסקוואל העפלה לארבע האחרונות ביורוליג הייתה דבר שבשגרה עבור בארסה עם לא פחות מחמש הופעות בין השנים 2016-2009.

ציון הדרך של שני שחקני מילאנו

עוד קבוצה שחזרה לפיינל פור, אבל אחרי המתנה הרבה יותר ארוכה היא ארמאני מילאנו. 29 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שהאיטלקים היו בין הארבע האחרונות במפעל. אמש הם עשו זאת בצורה דרמטית בזכות ניצחון 89:92 על באיירן מינכן בבית במשחק החמישי בסדרה.
קייל היינס רשם ציון דרך היסטורי כאשר הפך לאמריקני הראשון שמעפיל תשע פעמים לפיינל פור. למעשה, למעט עונת הבכורה שלו במדי באמברג ב-2010/11 והעונה הקודמת שבוטלה בעקבות הקורונה, הסנטר העפיל לפיינל פור בכל עונה בה שיחק במפעל הבכיר ביבשת (תשע עונות ברציפות). הוא השאיר את ג'יי.אר הולדן במקום השני (שמונה פעמים). כמו כן, היינס גם מחזיק בשיא הזכיות לאמריקאי עם ארבעה גביעי יורוליג.
3 צפייה בגלריה
אטורה מסינה
אטורה מסינה
מסינה. עמד במטרה
(צילום: EPA)
שאבון שילדס ניפק את משחקו הטוב ביותר בקריירה ביורוליג עם 34 נקודות, מה שמהווה גם את כמות הנקודות הגדולה ביותר בתולדות המפעל לשחקן במשחק חמישי ברבע גמר הפלייאוף.