מחאת "Black Lives Matter" נמצאת כבר מזמן לא רק ברחבי ארה"ב, אלא כמעט בכל מקום על הגלובוס. ב-WNBA, כך מסתבר, לקחו את הנושא ברצינות. אחת מכוכבות לאס וגאס אייסס, אנג'ל מקאופטרי, פנתה לראשי ליגת הנשים הטובה בעולם וביקשה לאפשר לשחקניות לכתוב על הגופייה שלהן את שמותיהם של שחורים שנהרגו כתוצאה מאלימות משטרתית. על פי דיווח בארה"ב, ב-WNBA יסכימו למהלך.
ננקה אוגוומיקה, יו"ר ארגון השחקניות, אמרה כי "תמיד היינו בחזית עם תמיכה בשחורים, קהילת הלהט"ב, החזקת נשק, זכויות הצבעה והרשימה עוד ארוכה. המאבק באלימות משטרתית והמשך המחאה - זו עשויה להיות אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר שיש לליגה הזו ותהיה אי פעם".
1 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
מחווה נדירה. טוראסי ובונר
(צילום: AP)
נטאשה קלואד, אחת מכוכבות האלופה וושינגטון מיסטיקס, הוסיפה: "אנו מנסים לעשות כמיטב יכולתנו כדי להבטיח שתהיה לנו תוכנית פעולה לא רק השבוע, אלא לחודש הבא, חודשיים מהיום, חצי שנה מעכשיו. אני שונאת שיש מחאה רק כשזה באופנה. ברגע שזה מתפוגג - אנשים לא מדברים על זה. ואלה החיים של כל אמריקני שחור במדינה הזו".
"אנשים צריכים להבין שאנחנו לא יכולים להוריד את צבע העור שלנו. חשוב מאוד שנשתמש בפלטפורמה כזו ונחזיר לקהילה שלנו. נעשה מה שאנחנו יכולים כדי שהשינוי אכן יקרה", סיכמה קלאוד. כזכור, עונת ה-WNBA, שהייתה אמורה להיפתח ב-15 במאי ונדחתה בשל מגפת הקורונה, תצא לדרך כמעט בוודאות ב-24 ביולי. העונה למעשה תיערך כולה במתחם בפלורידה ותכלול 22 משחקים בלבד.
למרות זאת, קלאוד הודיעה הלילה (בין שני שלישי) כי היא תדלג על העונה הנוכחית. מדובר בשחקנית הרביעית ב-WNBA שעושה זאת אחרי רנה מונטגומרי, ג'קוול ג'ונס ולה טויה סאנדרס.