ג'ימי באטלר ירצה לשכוח כמה שיותר מהר את סדרת הפלייאוף מול מילווקי, שהסתיימה אתמול (שבת) בסוויפ משפיל (4:0) - והדחה בסיבוב הראשון במזרח. בעונה שעברה הגארד וההיט היו הפתעת "הבועה" ונעצרו רק בגמר ה-NBA, העונה הדברים לא התחברו אמנם בעונה הסדירה - אך אף אחד לא חשב שזה ייגמר ככה.
לפני שנדבר על באטלר, שהייתה לו סדרה מזעזעת מבחינת אחוזי קליעה, שימו לב לניצחונות של הבאקס במשחקים 2 עד 4: 98:132, 84:113 ו-103:120 אתמול. כן, הפרש ממוצע של 26 נקודות. מי בכלל זוכר שמילווקי הזיעה במשחק הראשון וניצחה בהארכה בזכות סל ניצחון של קריס מידלטון?
5 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
סיום מאכזב לעונה. ג'ימי באטלר
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
 יאניס אנדטוקומבו חוסם את ג'ימי באטלר
 יאניס אנדטוקומבו חוסם את ג'ימי באטלר
יאניס אנדטוקומבו חוסם את ג'ימי באטלר
(צילום: AFP)
נשוב לבאטלר, שרשם במהלך העונה ממוצעים של 21.5 נקודות, 6.9 ריבאונדים ו-7.1 אסיסטים, ולא הצליח להגיע פעם אחת בסדרה ל-20 נקודות (לראשונה בפלייאוף מאז 2014). התפוקה שלו בהתקפה ירדה בשליש - קלע 14.5 נקודות בממוצע - והאחוזים, כאמור, היו נוראיים עם 19 מ-64 מהשדה (29 אחוזים).
עוד שחקן שהצטיין בפלייאוף הקודם והיה אמור לעשות את הקפיצה הוא טיילר הירו. הגארד הנהדר קלע רק 23 נקודות במצטבר בשלושת המשחקים הראשונים, ובמשחק הרביעי בעיקר שיפר מספרים בדרך ל-14 נקודות לא חשובות. בעונה הרגילה קלע 15.1 נקודות בממוצע, בפלייאוף ירד ל-9.5 באחוזים חלשים.
5 צפייה בגלריה
טיילר הירו מתקשה
טיילר הירו מתקשה
טיילר הירו מתקשה
(צילום: AP)
"אנחנו יכולים להשתפר וזה מה שנעשה", אמר בסיום באטלר שלא התרגש מהסוויפ. "החטאנו כמה זריקות במשחק האחרון, מילווקי עשתה עבודה טובה. אין יותר מדי מה להוסיף". מיאמי עשויה לשנות את פניה בעונה הבאה. מבין השחקנים הבכירים, רק באטלר, הירו ובאם אדבאיו מחזיקים בחוזה מובטח ל-2021/22, ולקבוצה יש לא מעט אפשרויות בתקרת השכר.

יאניס: "רגע מיוחד עבורנו"

אחרי שמילווקי השלימה את הנקמה במיאמי, שהדיחה אותה בפלייאוף הקודם, מצפה לה שבוע חופש כדי להתכונן למפגש הצפוי עם ברוקלין והכוכבים שלה (כרגע 1:2 על בוסטון).
מי שמגיע במומנטום אדיר למאצ'-אפ החלומי מול קווין דוראנט, הוא יאניס אנדטוקומבו, שחיסל את באטלר בהגנה ואף רשם טריפל דאבל מרשים במשחק הרביעי - 20 נקודות, 15 אסיסטים (שיא פלייאוף) ו-12 ריבאונדים.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מטביע
יאניס אנדטוקומבו מטביע
יאניס מטביע
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מול ג'ימי באטלר
יאניס אנדטוקומבו מול ג'ימי באטלר
נוקאאוט ליווני. יאניס מול באטלר
(צילום: AFP)
"זה רגע נהדר עבורנו, לנצח 0:4 ולהדיח את הקבוצה שגברה עלינו בעונה שעברה", אמר היווני וירד לקרקע: "אבל יש לנו עוד דרך ארוכה". על השיפור שלו: "אני משפיע על המשחק במספר דרכים, לא רק להגיע לצבע ולהטביע. אני בוגר יותר ויודע למצוא את החברים על המגרש".
מאמנו מייק בודנהולצר החמיא לו בעיקר על ההגנה: "הוא כישרון ייחודי בצד הזה, באטלר הוא כישרון גדול בהתקפה, סקורר ובעל יכולת מסירה. דרושה הרבה משמעת כדי לשמור על מישהו כמו באטלר, זה מה שהופך את יאניס למיוחד".