פלייאוף ה-NBA ממשיך לספק לנו לא מעט רגעים מעניינים. הלילה (בין ראשון לשני) דאלאס שוב קיבלה ערב גדול מלוקה דונצ'יץ', אבל הפעם הקליפרס כבר היו מוכנים, ניצחו 97:111, השלימו 2:4 ועלו לחצי הגמר. היריבה שלהם תגיע ממשחק מספר 7, אחרי שדנבר השוותה ל-3:3 את הסדרה מול יוטה עם תצוגת ענק של ג'מאל מארי.

קליפרס – דאלאס 97:111 (2:4)

לוקה דונצ'יץ' נתן את כל מה שהיה לו, אבל הפעם זה לא הספיק מול הקליפרס. הסלובני של דאלאס קלע 38 נקודות, הוריד תשעה ריבאונדים וחילק תשעה אסיסטים, אבל קבוצתו ספגה 111:97 והודחה אחרי 4:2 בסדרה. האיש של הקבוצה מאל.איי היה קוואי לנארד עם ערב של 33 נקודות ו-14 ריבאונדים. זאת הפעם החמישית ברציפות שכוכב הקליפרס קולע 30 נקודות או יותר במפגש פלייאוף - שיא קריירה עבורו.
5 צפייה בגלריה
קליפרס
קליפרס
קוואי והקליפרס חוגגים כרטיס לחצי הגמר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'. אולי בשנה הבאה
(צילום: AFP)
המנצחת נאלצה להסתדר במרבית שלבי המשחק ללא מרכוס מוריס שהורחק כבר ברבע הראשון, לאחר עבירה מכוערת על דונצ'יץ'. במהלך הרבע השלישי ההפרש טיפס ל-23 נקודות, אבל הסלובני של דאלאס לא ויתר ובעזרת סדרת מהליכים אישיים שלו, צמצם עד ל-6 בלבד. לנארד לקח פיקוד, קלע שמונה נקודות ברציפות בצד השני והעניק לקבוצתו את הכרטיס למפגש מול דנבר או יוטה. פול ג'ורג' תרם 15 נקודות למנצחת.

דנבר -יוטה 107:119 (3:3)

הסדרה הראשונה שהולכת למשחק שביעי ומכריע, לאחר שדנבר הצליחה לנצח 107:119 ולהשוות ל-3:3. ג'מאל מארי רשם ערב אדיר של 50 נקודות (17 מ-24 מהשדה), מתוכן תשע שלשות (מתוך 12 ניסיונות). דונובן מיצ'ל בצד השני הסתפק "רק" ב-44 נקודות משלו. גם הוא כמו מארי תפר תשע שלשות. המשחק המכריע יתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי.
5 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי. להט
(צילום: AFP)
הפתיחה הייתה שייכת דווקא ליוטה שהובילה עד תחילת הרבע השני. אחר כך הנאגטס וכאמור בעיקר מארי חיממו מנועים, תפסו את השליטה במשחק ולא איבדו אותה עד הבאזר. הג'אז הצליחו לחזור עד למרחק של נקודה אחת בלבד באמצע הרבע השלישי, אבל נקלעו להפרש דו ספרתי ברבע האחרון ומשם לא הצליחו לחזור. אגב, מארי קלע 21 נקודות רק ברבע האחרון. ניקולה יוקיץ' סיים עם 22 נקודות, ג'רמי גראנט הוסיף 18. מייק קונלי קלע 21 למפסידה

בוסטון - טורונטו 94:112 (0:1)

טורונטו ובוסטון היו שתי הקבוצות היחידות בסיבוב הראשון שסיימו את הסדרות שלהם בסוויפים משכנעים, ולכן כבר אמש (ראשון) החלו את סדרת חצי גמר המזרח המסקרנת. הפעם הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט, זו הייתה בוסטון, שניצחה 94:112 מרשים ומשכנע את האלופה.
5 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום ומרקוס סמארט
ג'ייסון טייטום ומרקוס סמארט
ג'ייסון טייטום ומרקוס סמארט
(צילום: AP)
מהרגע הראשון הסלטיקס אותתו שהם רוצים את זה יותר ופתחו בטירוף. 23:39 נגמר הרבע הראשון, כולל שלשה אדירה של קמבה ווקר (18 נקודות ו-10 אסיסטים) על הבאזר. הרפטורס ניסו לקחת את ג'ייסון טייטום, הכוכב הגדול של בוסטון, כפרויקט, אבל זה פינה שחקנים אחרים שחיפו עליו בחצי הראשון – בעיקר מרקוס סמארט.
הגארד, שפותח בחמישייה רק בגלל הפציעה של גורדון הייוורד, היה ענק עם 21 נקודות (חמש שלשות) ותרם לא מעט הגנה על קייל לאורי ופרד ואנווליט (11 נקודות ב-3 מ-16 מהשדה).
5 צפייה בגלריה
קייל לאורי
קייל לאורי
קייל לאורי לא מאמין ששום דבר לא הלך לקבוצה שלו
(צילום: גטי אימג'ס)
כמה השחקנים של בראד סטיבנס שלטו? יתרון השיא עמד על 24 נקודות וטורונטו לא הוליכה אפילו פעם אחת בכל 48 הדקות. מעבר לעבודה הטובה בהגנה (האלופה סיימה עם 25 אחוז מחוץ לקשת), ההתקפה עבדה טוב (43.6 אחוז לשלוש וגם 25 אסיסטים).
פסקל סיאקם, השחקן שאמור להוביל את הרפטורס, נחנק לחלוטין, סיפק רק 13 נקודות (5 מ-16 מהשדה) ו-3 ריבאונדים כשמולו טייטום בסופו של דבר הצטיין עם 21 נקודות ותשעה ריבאונדים.
פורסם לראשונה: 23:04, 30.08.20