2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שהגרלת הדראפט (הלוטרי) התקיימה הלילה (בין חמישי לשישי), האתרים הגדולים בארה"ב פירסמו את התחזיות שלהם לגבי הבחירות שיעשו הקבוצות. מרבית הפרשנים ומומחי הדראפט חושבים שדני אבדיה ייבחר במקום הרביעי או החמישי, וישחק בקליבלנד קאבלירס או שיקגו בולס. עכשיו נותר לספור את הימים לקראת ה-16 באוקטובר, היום בו אדם סילבר, הקומישינר של ה-NBA, יקריא את שמות הקבוצות ואת הבחירות שלהן.
אבדיה יעשה היסטוריה בוודאות כאשר יהיה לישראלי שנבחר במקום הכי גבוה בדראפט אי פעם. באתר ה-NBA ניבאו לו להיבחר במקום הרביעי ע"י הבולס: "יש לו יכולת מסירה של גארד והוא בגודל של פורוורד, הוא פליימייקר שקורא את המשחק מצוין". ביאהו, שם מנבאים שקליבלנד תבחר בו, נכתב: "הוא יכול להשפיע מיידית על הקבוצה, וקליבלנד צריכה שחקן כמותו כי יש לה כבר גארדים, הוא יעזור לה מאוד עם קליעה מבחוץ. הוא כבר הוכיח את עצמו ביורוליג ובליגת העל הישראלית". הקאבס סיימו את העונה במקום האחרון במזרח עם 19 ניצחונות בלבד.
גם בפוקס ממשיכים בקו דומה ומסמנים את הישראלי במקום החמישי: "הדעות אמנם חלוקות לגבי הבחור המוכשר, אך יחסית רזה הזה בן ה-19 ששיחק ביורוליג, בדיוק כמו לוקה דונצ'יץ'. העובדה שדונצ'יץ' עלה לטופ במהירות, ניתן לצפות שהקבוצות יהיו דרוכות הרבה יותר כדי 'לא לפספס' את הכוכב האירופי הבא. אבל אבדיה מרוחק לפחות שנתיים מהפיכה לשחקן רוטציה לגיטימי ב-NBA".
אך יש גם פרשנים שמשוכנעים כי הוא ייבחר במקום הרביעי ע"י הבולס, זאת בעיקר בזכות הנשיא הליטאי שלה לענייני כדורסל, ארתוראס קרנישובאס. קרנישובאס בחר עבור דנבר את ניקולה יוקיץ' ויוסוף נורקיץ' וכאמור מכיר היטב את הכדורסל האירופי. בארה"ב טוענים שאבדיה נמצא "על הרדאר" של שיקגו. "הוא ישתלב יפה בין זאק לאבין ללאורי מרקאנן", נכתב בבליצ'ר ריפורט, אשר ניבאו שאבדיה יגיע לעיר הרוחות.
בסי.בי.אס נכתב: "בגיל 19, אפשר כבר לכתוב עליו שהוא ווינר עם שתי זכיות באליפות עם מכבי תל אביב ושתי אליפויות אירופה לנבחרת עתודה. זה לא יפתיע אף אחד אם שיקגו תבחר בו לאור כל השינויים שעשתה לאחרונה בהנהלה. הוא השתפר מאוד מבחינה פיזית בחודשים האחרונים". שיקגו סיימה רק במקום ה-11 במזרח השנה, ועדיין לא מינתה מאמן לעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: ראובן שוורץ)
באנ.בי.סי ספורט ניבאו לאבדיה ליפול למקום השמיני, היישר לזרועותיה של ניו יורק ניקס, ויכול להיות שזה דווקא משהו שהוא היה רוצה - להגיע לשוק גדול כמו ניו יורק. "הניקס צריכים פורוורד. יש להם את אר.ג'יי בארט וג'וליוס רנדל, שעשה עונה ראשונה טובה בתפוח הגדול". ואיך אבדיה ישתלב שם? "יש לו איי-קיו כדורסל גבוה מאוד, למרות שהגנתית הוא לא מספיק טוב. בדראפט הבינוני הזה, ייתכן כי אבדיה ייבחר מוקדם יותר".
גם המגזין הנחשב ספורט אילוסטרייטד שלח את הישראלי לניקס: "אבדיה אולי השתפר, אבל לא מספיק כדי להבטיח בחירה גבוהה יותר בדראפט, וההגנה שלו בינונית במקרה הטוב. יחד עם זאת הפוטנציאל שלו גבוה מאוד". הניקס סיימו במקום ה-12 במזרח ומינו לאחרונה את טום ת'יבודו למאמן הקבוצה.
אס.בי ניישן נתנו לאבדיה את המקום השישי, כלומר שייבחר על ידי אטלנטה הוקס. "למרות השיפור שהראה אחרי פגרת הקורונה, הוא עדיין צריך להוכיח את עצמו כקלע יציב, אבל היתרונות שלו יבטיחו קליטה קלה ב-NBA", נכתב באתר.
זו הייתה העונה הטובה בקריירה של הכישרון הישראלי. בליגה הוא רשם 28 משחקים, בהם סיפק 13.5 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים. בפלייאוף, גם בגלל שבאחד המשחקים מול הפועל ת"א סיים עם אפס נקודות, הוא רשם 9.6 נקודות, 7.4 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים ונפרד מישראל עם אליפות.