ביום השנה למותו של קובי בראיינט, לוס אנג'לס ידעה שהיא חייבת לנצח. ואכן, אל.איי חזרה הלילה (בין שני לשלישי) מקליבלנד עם 108:115 לא פשוט והאריכה את רצף נצחונות החוץ שלה העונה לעשרה. כוכב הערב, איך לא, היה לברון ג'יימס, שרשם שיא עונתי של 46 נקודות ב-19 מ-26 מהשדה), 21 מתוכן ברבע האחרון.
כמה סמלי שביום הזה קינג ג'יימס בן ה-36 הפך לשחקן הלייקרס המבוגר ביותר שקולע 40 נקודות ומעלה במשחק בודד אחרי קובי עצמו (שתפר 60 מול יוטה במשחק הפרישה שלו, כשהיה בן 37). אגב, הפעם האחרונה שלברון רשם משחק של למעלה מ-45 נקודות הייתה גם כן מול אקסית - מיאמי - בנובמבר 2018.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
בטירוף. לברון חוגג עם הארל
(צילום: רויטרס)
השחקן הטוב בעולם? אין בכלל שאלה
"זה היה בישול ביתי", צחק לברון בסיום, אחרי ששיחק לראשונה מזה שנתיים באולם בקליבלנד - וגם זכה לארוחה חמה מאמו גלוריה. "היה כיף לחזור לגן העדן הפרטי שלי". מנגד, ראשי הקאבס לא בדיוק שמחו לראות שוב את לברון, ואחד מהם, לטענת כוכב הלייקרס, אף צחק לעברו כשהחטיא את הזריקה האחרונה ברבע השלישי (שהסתיים ב-87:89 למארחת).
"הוא היה יותר מדי שמח לראות אותי מפספס", אמר לברון. "יש פה מלא מצלמות, חפשו את זה, תראו איך הוא התרגש מזה שהחטאתי זריקה. רק שידעתי שיש לי עוד רבע וזה האחרון הוא המועדף עליי. הדבר הטוב עבורו הוא שאני מגיע לשחק בקליבלנד רק פעם בשנה".
2 צפייה בגלריה
לברון בלתי ניתן לעצירה
לברון בלתי ניתן לעצירה
לברון בלתי ניתן לעצירה
(צילום: AP)
ואכן, לברון להט ברבע האחרון עם 9 מ-10 מהשדה בדרך ל-21 נקודות. "כשהוא משחק כך, כיף לראות אותו", הודה אנתוני דייויס. "כשהוא קלע 17 נקודות ברבע הראשון, הבנתי שהסיפור נגמר. הוא פשוט לא החטיא, היה בכל מקום על המגרש". גם מאמן קליבלנד, ג'יי.בי ביקרסטף, החמיא לג'יימס: "כשהוא עושה את מה שעשה הערב, קשה להתמודד איתו".
ההופעה של לברון גרמה כמובן לשאול מחדש מי המועמד הראשי לזכות העונה בתואר ה-MVP, למרות שאנחנו רק בתחילת הדרך. מג'יק ג'ונסון היה עם דעה ברורה, כשצייץ: "לברון סיפק עוד חותמת למה הוא צריך להיבחר". גם פרשן ESPN בובי מארקס הודה: "אמביד מול יוקיץ'? לוקה? יאניס? דוראנט? בסופו של יום, השחקן הטוב ב-NBA הוא לברון ג'יימס".
הציוץ של מג'יק
בובי מארקס פותח את שאלת ה-MVP