כשדניס שרודר נבחר על ידי אטלנטה במקום ה-17 בדראפט 2013 היה ברור שההוקס מתכוונים לבנות על הרכז הגרמני לעתיד. עד כדי כך שהם ויתרו על לא מעט שחקנים עבורו לאורך השנים, כולל ג'ף טיג, שהיה בשיאו באותו הזמן ונלחם איתו על דקות משחק. אבל דווקא אחרי עונת שיא בקריירה (19.4 נקודות ו-6.2 אסיסטים) הוא הועבר בטרייד לאוקלהומה סיטי והפך למחליף של ראסל ווסטברוק. בעונה השנייה הוא נשאר באותו תפקיד, כשכריס פול פתח בחמישייה.
בנובמבר האחרון שרודר שוב עבר בטרייד, הפעם ללייקרס, ונראה שהוא חזר לחייך, בטח בתקופה האחרונה. הלילה (בין שני לשלישי) הגרמני בן ה-27 הוביל את האלופה לניצחון ראשון אחרי שלושה הפסדים רצופים - 103:114 על אורלנדו בחוץ עם 21 נקודות ו-10 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
דניס שרודר
דניס שרודר
שרודר. בקו עלייה
(צילום: רויטרס)
זה היה הדאבל-דאבל השלישי ברצף של שרודר, שבדקות בהן שיחק הלילה קבוצתו הייתה בפלוס 23 במדד הפלוס/מינוס. ברבע הרביעי, בו הלייקרס ברחו למג'יק, שרודר היה ב"זון" עם 13 מתוך 21 הנקודות שלו (6 מ-7 מהשדה), והוא גם חילק 4 אסיסטים. בשלב מסוים באמצע הרבע הוא קלע שמונה נקודות רצופות.
"הוא ענק עבורנו עוד לפני שחזרתי מהפציעה. עכשיו אנחנו מנסים ליצור חיבור מחדש בזמן שהוא ממשיך לנהל את ההצגה", אמר עליו דייויס, שקלע שלשה ראשונה אחרי עשר החטאות רצופות מאז שחזר מפציעה, שהגיעה מאסיסט של חברו.
4 צפייה בגלריה
לברון ודייויס עדיין על אזרחי
לברון ודייויס עדיין על אזרחי
שרודר עם לברון ודייויס
(צילום: AP)
"הוא בהחלט גדל ומתפתח להיות מנהל משחק איכותי. הוא בשליטה ומרגיש בנוח בפיק-אנד-רול. דניס גם מערב את כולם במשחק. ברור שהוא גם אחד השומרים הטובים בליגה", החמיא לו מאמנו פרנק ווגל.
עוד אמר ווגל: "זה לא שדניס לא עשה זאת בעבר, אבל בקבוצה הנוכחית, בשיטה הזאת, עם צוות האימון הזה, זה עוד לא קרא, עד הפציעה של לברון ודייויס. הרווחנו אותו כסקורר משמעותי גם כשלברון יחזור".
4 צפייה בגלריה
פרנק ווגל
פרנק ווגל
ווגל. מרוצה משרודר
(צילום: רויטרס)
שימו לב למספרים של שרודר ב-19 המשחקים מאז הפציעה של ג'יימס: 17.4 נקודות ו-7.9 אסיסטים. לא סתם חלק מהפרשנים בארצות הברית אומרים שברגע שלברון ישוב, ללייקרס יהיה Big 3 יחד עם המלך, דייויס ושרודר, כמו רוב הקבוצות שזכו בשנים האחרונות באליפות.
"לברון יעשה את שלו, דייויס יעשה את שלו, אבל יש לנו עוד כוחות בקבוצה הזאת. בכל מה שקשור לניהול משחק, לקלוע כשצריך, לשמור על רמה גבוהה כשלברון נח, מה שצריך, אני מנסה לעזור לקבוצה. אקח את האתגר, אני מנסה להשיג את המטרה הסופית (אליפות)", אמר בסיום שרודר.
4 צפייה בגלריה
דניס שרודר
דניס שרודר
17.4 נקודות ו-7.9 אסיסטים מאז הפציעה של לברון. שרודר
(צילום: AFP)
הרכז גם סיפר על השיחות שהוא מנהל עם ג'יימס לאורך העונה: "לברון תמיד אומר לי 'דניס, אתה חייב להיות אגרסיבי, אתה לא רכז רגיל. תעשה את מה שאתה יודע'. אנחנו נרגשים מאוד לקראת החזרה שלו".
מסתמן כי לאור היכולת הטובה של שרודר, גם כשלברון ישוב לפרקט מהפציעה שלו בשבוע הבא, הרכז עדיין יהיה זה שמוביל את הכדור. בתקופה האחרונה הוא עורך הרבה מאוד אימונים אישיים עם עוזר המאמן ואחד הרכזים הגדולים בהיסטוריה, ג'ייסון קיד, כדי להשתפר.