פנאתינייקוס בדרך החוצה מהיורוליג. אלופת יוון שלחה מכתב רשמי לנשיא המפעל ג'ורדי ברתומאו ובו הגישה בקשה לעזוב את היורוליג.
"בחודשיים האחרונים אנו מנהלים איתך שיחות והודענו לך על כוונתנו לבטל את הרישיון שלנו ביורוליג", נכתב. "ביקשנו את תגובתך המיידית לעניין החשוב הזה, אך תשובתך כי הודעה כזו עלולה לפגוע במשא ומתן של היורוליג עם נותני חסות כמו גם במותג עצמו בזמן מגפת הקורונה, הובילה את המועדון שלנו לכבד את בקשתך ולשמור על דיסקרטיות. לא שלחנו הודעה נוספת בנושא או ניסינו להפעיל עליך לחץ".
1 צפייה בגלריה
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
בדרך לליגת האלופות של פיב"א. ינאקופולוס
(צילום: EPA)
"על אף כל זאת, הזמן עבר ועדיין לא קיבלנו אף תשובה לדרישה הלגיטימית שלנו. לכן, ומאחר שהישארות ביורוליג הוכיחה את עצמה כלא רווחית עבורנו בשום צורה, כשבמקביל אין שום שיפור בהכנסות של היורוליג, אנו מודיעים על כוונתו להעביר את הרישיון והמניות של המועדון. ביקשנו באופן רשמי שהגופים שמנהלים את היורוליג יטפלו בבקשה".
רק לפני יומיים, בעלי המועדון, דימיטריס ינאקופולוס, שיחרר הצהרה נוקבת לתקשורת, בה בין היתר תקף את ברתומאו וטען שהוא האחראי לכישלונות של המפעל להגדיל את הרווחים. בנוסף הודיע בעלי פאו כי הוא מציע את המועדון מכירה תמורת 25 מיליון אירו ושהמטרה היא לעבור לליגת האלופות של פיב"א.