על תסריט כזה אפילו סטיבן שפילברג לא היה יכול לחשוב. שנתיים אחרי שלקחה פסק זמן מכדורסל כדי כדי להיאבק על חפותו של ג'ונתן איירונס ושישה חודשים אחרי שהצליחה לגרום לביטול הרשעתו של אותו אסיר - מיה מור, אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים, הודיעה: "שנינו התחתנו".
כזכור, מור (31), שכבר זכתה בשלל אליפויות ותארים אישיים, החליטה במפתיע ב-2018 להיאבק לשחרורו של איירונס בן ה-40, אסיר שהספיק כבר לרצות מאסר של 23 שנה מתוך ה-50 שנגזרו עליו ואשר טען מהרגע הראשון כי הוא בעצם אדם חף מפשע. נאבקה והצליחה. בית המשפט במיזורי קיבל בחודש מרץ האחרון את הערעור של איירונס, בו כמובן הייתה מעורבת מור, וביטל את הרשעתו בתיק הפריצה והתקיפה בו הואשם. זאת בטענה כי טענת התביעה "חלשה מאוד ונסיבתית במקרה הטוב". לפני חודשיים הוא שוחרר רשמית מהכלא.
2 צפייה בגלריה
סיפור מהאגדות. מור
סיפור מהאגדות. מור
סיפור מהאגדות. מור
(צילום: MCT)
View this post on Instagram

See you on GMA in the morning! #winwithjustice

A post shared by Maya Moore (@mooremaya) on

מור ואיירונס. מאוהבים
היום (רביעי), בתכנית "בוקר טוב אמריקה", התארחו השניים ומור הפתיעה כשחשפה כי הם התחתנו. "אנחנו רוצים להודיע שאנחנו מאוד נרגשים להמשיך את העבודה המשותפת שלנו בכך שמיסדנו את יחסינו", סיפרה מור. "התחתנו לפני מספר חודשים וכעת ישנו פרק חדש בחיינו".
"ב-13 השנים האחרונות פיתחנו חברות עמוקה", הוסיפה מור. "כנראה שאלוהים חיבר בין הלבבות שלנו. עובדה שאנחנו יושבים כאן כעת יחד. מור הפתיעה כשאמרה כי הציעה לו נישואין עוד כשהיה בכלא, אך גם ביקשה: "אל תענה ברגע זה". איירונס אישר: "רציתי פשוט להגן עליה, בטח כשהיא ביחסים עם אסיר מורשע".
2 צפייה בגלריה
אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים. מור
אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים. מור
אחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים. מור
(צילום: MCT)
המפגש המרגש מחוץ לכותלי הכלא
את איירונס פגשה מור לראשונה בשנת 2007 ומאז, כך לפחות היא מספרת, לא הצליחה "לעצום את עיניה ולחפש צדק". איירונס, שגדל למשפחה ענייה בשכונת קשת יום בסנט לואיס, היה בן 16 כשלטענת המשטרה פרץ ותקף אדם בביתו. בעל הבית, שנורה בראשו במהלך התקיפה אך נותר בחיים, זיהה את איירונס וטען כי הוא זה שירה. בית המשפט קיבל את הגרסה הזו, למרות שלא היו עדים או ממצאים פורנזיים כמו כתמי דם או DNA. השופט שדן בערעור טען כי עד הראייה של התביעה "מלווה בחוסר עקביות".
מור בת ה-30, שזכתה עם מינסוטה לינקס בארבע אליפויות בשבע שנים (2011, 2013, 2015 ו-2017), נבחרה בדצמבר האחרון לכדורסלנית העשור של "ספורטס אילוסטרייטד" ונחשבה לפנים הכי מוכרות בענף לצד שמות כמו דיאנה טוראסי, סו בירד ואלנה דלה דון.