צפו בראיון עם אבדיה לאחר הבחירה על ידי וושינגטון
(צילום: שחר גולדשטיין)
הנה זה בא. דני אבדיה יעלה הלילה (בין ראשון לשני, 1:00) למשחקו הראשון כשחקן NBA במדי וושינגטון, ועוד איזה משחק פתיחה מחכה לו: הוויזארדס יפגשו את אחת הקבוצות המסקרנות ביותר ב-NBA בעונה הקרובה, ברוקלין נטס, שמציגה לראווה שניים מהכוכבים הגדולים ביותר בליגה - קיירי ארווינג וקווין דוראנט שיחזור לשחק לאחר כשנה וחצי ללא כדורסל בעקבות קרע בגיד האכילס. הנטס מעוררים עניין רב גם בגלל האיש שיעמוד על הקווים שלהם - כוכב העבר סטיב נאש.
אבל מבחינתנו בישראל כמובן שהעניין המרכזי הוא הבכורה המרגשת של אבדיה, הבחירה מספר תשע בדראפט האחרון - המיקום הכי גבוה של כדורסלן ישראלי אי פעם. אבדיה, שיצא מהארץ ככוכב-על לאחר שזכה בשתי אליפויות אירופה רצופות עם נבחרת העתודה, ובעונה האחרונה באליפות עם מכבי ת"א בעונה שבה זכה בתואר ה-MVP של ליגת העל, נאלץ להתרגל בשבועות האחרונים למעמדו החדש כרוקי בליגה הטובה בעולם. במסיבת העיתונאים הראשונה שערך בוושינגטון הוא דיבר על האמביציות להשתפר, אבל נשמע מלא ביטחון: "אהיה השחקן הכי טוב שאני יכול להיות, אני ילד קשוח. לא משנה לי אם אעלה מהספסל או שאפתח בחמישייה כל עוד אני עוזר לקבוצה לנצח".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה, ראסל ווסטברוק
דני אבדיה, ראסל ווסטברוק
דני אבדיה וראסל ווסטברוק
(צילום: מתוך הטוויטר של וושינגטון וויזארדס)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
מביא חטיפים ליתר השחקנים. דני אבדיה ממריא לניו יורק
(מתוך הטוויטר של וושינגטון)
גם אחרי שעבר כמה שבועות של אימונים עם הקבוצה, הביטחון העצמי שלו לא נפגע: "יש לי את הכישורים ונבחרתי מסיבה מסוימת. אני אתן 100 אחוזים ואני לא מאמין שיהיו בעיות". במהלך התקופה שקדמה לדראפט וגם אחרי הבחירה בו במקום התשיעי, פרשנים בארץ ובתקשורת הספורט האמריקאית עסקו לא מעט בנושא הקליעה של הפורוורד הישראלי מבחוץ.
אבדיה, מתברר, ממש לא התעלם מסימני השאלה וסיפר: "עבדתי הרבה על הקליעה ואני גם מרגיש שיש שיפור". גם מאמנו של אבדיה סטיב ברוקס התייחס לנושא ולא נשמע מודאג: "יש לו קליעה טובה, הטכניקה שלו טובה. יש לו עוד עבודה אבל ראינו ממנו כבר כמה זריקות מצוינות באימונים".
אחד השינויים הדרמטיים שקרו לאחר הבחירה של אבדיה, היה טרייד שהעביר לוויזארדס את ראסל ווסטברוק ושלח ליוסטון את ג'ון וול, כוכב הקבוצה שהחלים מפציעה ממושכת וחזר רק אתמול בלילה לשחק. מג'יק ג'ונסון טען שלאחר צירוף ווסטברוק הוויזארדס הפכו לקבוצת פלייאוף ושיחד עם כוכב הקבוצה בראדלי ביל השניים "ידרסו את המזרח". אגב, ווסטברוק וביל לא צפויים לשחק מול ברוקלין. ברוקס לא חשף אם אבדיה יפתח בחמישייה או לא, אבל הצהיר שהוא יקבל בין 18 ל-20 דקות במשחק, מספר מעודד, גם אם הוא לא בהכרח יכול לשמש כאינדיקציה למקום שאבדיה יקבל בפועל כשתיפתח העונה באופן רשמי.
ברוקס התייחס להתאקלמות של אבדיה עד כה בקבוצה ושפע מחמאות: "לא הייתה אפילו פעם אחת שבה הייתי צריך לקחת אותו הצידה ולוודא שהוא מבין מה הולך ומה נדרש ממנו כדי להצליח כשחקן צעיר בליגה הזו. הוא הרוקי הלהוט ביותר שפגשתי, אתה רואה בעיניים שלו את התשוקה שלו להשתפר כשחקן כדורסל".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה ובראדלי ביל
דני אבדיה ובראדלי ביל
אבדיה ובראדלי ביל
(צילום מסך מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון)
במהלך הספקולציות והניתוחים לקראת הדראפט, כאשר עסקו בשאלת אופציית וושינגטון, אחד המינוסים שצוינו עבור אבדיה היה המעמד הגבוה של רוי האצ'ימורה בקבוצה, פורוורד שמשחק בתפקיד דומה לישראלי. דווקא היפני הפך למי שמסייע לאבדיה בקליטה ובחדר ההלבשה, ואף החמיא למשחק ההגנה שלו.
אגב, וושינגטון הודיעה כי פתחה חשבון טוויטר בעברית, שיפנה במיוחד לקהל העוקבים של אבדיה ויתמקד בעניינים שקשורים לקריירה שלו.
ובכל זאת, חשוב לזכור שמדובר במשחק הכנה והדבר האמיתי עדיין נמצא מעבר לפינה. אבדיה, שעבר לאטלנטה לשלושה חודשים אחרי סיום העונה הקודמת, שם שכר דירה עם סוכנו מתן בר סימן טוב במטרה להתרגל למנטליות האמריקאית ולהתאמן באינטנסיביות לקראת הכניסה לליגה, יחל בשבוע הבא את דרכו בה באופן רשמי.
הליגה תצא לדרך ב-22 בדצמבר, כשלמחרת וושינגטון תיכנס למעגל המשחקים עם משחק ביתי מול פילדלפיה. אחד ההיילייטים הבולטים בלוח המשחקים יגיע ב-22-23 בפברואר, עם 24 שעות לוהטות בלוס אנג'לס - תחילה מול האלופה הלייקרס עם לברון ג'יימס ואנתוני דייויס ויממה לאחר מכן מול הקליפרס של קוואי לנארד ופול ג'ורג', עם המאמן החדש טיירון לו.