בנוסף להיותו הכדורסלן הטוב בעולם, לברון ג'יימס נחשב גם לאחד שלא מפחד להגיד את דעתו. אבל דווקא במחאת האפרו אמריקאים בארצות הברית אחרי מותו של ג'ורג' פלויד בעימות עם שוטרים, קולו של הקינג פחות נשמע. לברון היה גם זה שתמך בצורה מוחלטת בחזרה למגרשים, בניגוד לשחקנים מובילים אחרים כמו קיירי אירווינג, וחברו ללייקרס, דווייט הווארד, שאמרו שעדיף לבטל את העונה, בין השאר בעקבות אותה מחאה.
לכן מצד אחד זה לא מפתיע כשג'יימס נשאל האם הוא מתכוון שעל גב חולצתו יופיע אחד מהביטויים של המחאה, כפי שהסכימה לאפשר הנהלת ה-NBA, ואמר שבחר שלא. "את האמת לא שיניתי את השם על הגופייה שלי", אמר ג'יימס בשיחת וידאו שערך עם התקשורת.
2 צפייה בגלריה
זאיון מטביע. לברון צופה
זאיון מטביע. לברון צופה
לברון. שם המשפחה שלו יישאר על הגופייה
(צילום: רויטרס)
"זה לא שאני לא מכבד את רשימת האפשרויות שניתנו לנו השחקנים, ואני מעודד כל אחד שרוצה לעשות זאת. זה פשוט משהו שלא מתחבר למשימה שלי, למטרה שלי". עוד אמר ג'יימס באותו נושא: "הייתי שמח אם הייתה לי אמירה, האמת שהיו לי כמה ביטויים שחשבתי עליהם, אבל לא הייתי חלק מתהליך הבחירה, שהוא בסדר. אני לא צריך שיהיה כתוב לי משהו על הגב כדי שאנשים יבינו את המשימה שלי, או שיידעו מי אני".
ההחלטה של לברון מאכזבת שכן מתוך 350 השחקנים שייקחו חלק בחידוש העונה באורלנדו, 285 כן בחרו שעל גב הגופייה שלהם ייכתב משפט ברוח המחאה. 17 שחקנים, ביניהם כאמור ג'יימס, בחרו להישאר עם שם משפחתם, והשאר עדיין לא החליטו.
2 צפייה בגלריה
בן סימונס וג'אבייל מגי
בן סימונס וג'אבייל מגי
מגי (משמאל). מאמין במחאה
(צילום: AFP)
ג'אבייל מגי, עוד חבר של ג'יימס מהלייקרס, בחר למשל את הביטוי ""Respect Us: "אני בהחלט מרגיש שכבוד הוא חלק חשוב במסר החברתי הזה. אנחנו חייבים להשיג שוויון. אנחנו ללא ספק חייבים לקבל את הכבוד שאחרים מקבלים", אמר מגי.