בוסטון סלטיקס ידעה שאם תפסיד הלילה (בין שישי לשבת) לברוקלין בבית בסיבוב הראשון במזרח הסיפור יהיה גמור והיא תקלע לפיגור 3:0 בסדרה. אז היא פנתה לשחקן הכי טוב שלה העונה, ג'ייסון טייטום.
הגארד הנהדר, שקלע 31 נקודות יחד בשני המשחקים הראשונים, התפוצץ במשחק השלישי עם 50 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, והוביל את המארחת ל-119:125 חשוב. "זה פשוט אחד מאותם ערבים", אמר בסיום. "ניסינו להגן על הבית שלנו, ולנצח בכל מחיר. לפעמים צריך ערבים כאלה".
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
(צילום: AP)
טייטום נמצא בכושר מדהים לאורך כל העונה, ובמיוחד בחודשיים האחרונים. אחרי שלאורך הקריירה לא קלע 50 נקודות או יותר, בחודשיים האחרונים הוא עשה זאת כבר ארבע פעמים. למעשה, זאת הפעם השנייה ברציפות שהוא קולע 50 ב-TD גארדן. הפעם הקודמת הייתה בניצחון על וושינגטון בפליי-אין.
זה היה קרב גאנרים אדיר בין טייטום לג'יימס הארדן (41 נקודות) וקווין דוראנט (39). הסל שהביא בסופו של דבר את ה-W לבוסטון היה של טייטום על הראש של דוראנט 41.8 שניות לסיום. בזכות הסל בוסטון פתחה פער של שבע נקודות והנטס לא הצליחו לחזור.
הקהל של הסלטיקס הכין קבלת פנים מיוחדת ועוינת לאקס, קיירי ארווינג, ששיחק לראשונה מולו באולם הביתי. ארווינג, שציפה לכך, עלה לראשונה לחימום שמונה דקות בלבד לפני הג'אמפ בול והתקבל בשריקות בוז. גם בהצגת השחקנים, ולמעשה בכל פעם שנגע בכדור, הקהל שרק לו בוז.
במשחק נכחו קצת פחות מ-5,000 צופים נוכח מגבלות הקורונה בבוסטון, אבל במפגש הבא הכמות כבר צפויה לגדול. "כן, אנחנו מצפים לקהל גדול יותר במשחק הבא. אני מחכה כבר לאתגר", אמר ארווינג לקראת מה שמצפה לו. "זה כדורסל, הייתי כבר בכמה מגרשי חוץ בחיים שלי. כל עוד זה בגבול הטעם הטוב ולא מעבר לכך אין לי בעיה עם זה".
2 צפייה בגלריה
קיירי מנסה לחסום את פורנייה
קיירי מנסה לחסום את פורנייה
קיירי מנסה לחסום את פורנייה
(צילום: EPA)
אין ספק שקבלת הפנים השפיעה על רכז ברוקלין שסיים עם 6 מ-17 מהשדה (1 מ-5 בלבד בחצי הראשון) בדרך ל-16 נקודות. בוסטון שמה לה למטרה לעצור את הצוות המסייע של ברוקלין שפגע בה קשות בשני המשחקים הראשונים. דוראנט, הארדן וארווינג קלעו יחד 96 נקודות, אבל שאר השחקנים הוסיפו 23 ב-8 מ-25 מהשדה.
"זה היה אדיר עבורנו. השחקנים האלה פגעו בנו, בעיקר במשחק מספר 2. ג'ו האריס למשל קלע 7 שלשות במשחק השני, והם נשענו על הקליעות שלו. אז בשבילנו לנטרל אותו ואת האחרים היה חשוב מאוד".