במחצית המשחק לפנות בוקר (בין שישי לשבת) בין אוקלהומה סיטי לאטלנטה (109:118) הנהלת ה-NBA הודיעה לקבוצה המארחת שהיא צריכה להחליף את גופיות המשחק שלה. מדוע? מכיוון שהן היו מאוד דומות בצבע לאלה של היריבה, מה שגרם לבלבול גדול, בעיקר לצופים בבית.
"זה היה מוזר בהתחלה, אבל זה לא באמת השפיע על המשחק ברגע שהוא התחיל", אמר בסיום כוכב הת'אנדר, שיי גילג'וס-אלכסנדר.
4 צפייה בגלריה
שחקני אוקלהומה סיטי ואטלנטה
שחקני אוקלהומה סיטי ואטלנטה
שחקני אוקלהומה סיטי ואטלנטה עם הגופיות הדומות
(צילום: AP)
אטלנטה יצאה למסע משחקי החוץ שלה רק עם התלבושת האדומה, אז לא הייתה לה אפשרות להחליף, ולכן אוקלהומה סיטי נאלצה לשוב למדים הלבנים המקוריים שלה.
"בכלל לא שמתי לב לזה, או חשבתי על זה", הודה מאמן הת'אנדר, מארק דייגנולט. "רק במחצית כשירדנו לחדר ההלבשה אמרו לי שיש בעיה".
בעקבות מגוון המדים שהוכנסו העונה לליגה, כולל מהדורות מיוחדות לכבוד הערים מהן מגיעות הקבוצות, ב-NBA לא מכריחים לשחק עם התלבושות המקוריות של בית וחוץ. בחירת הגופיות נעשית לכל המשחקים עוד לפני פתיחת העונה בתוכנת מחשב מיוחדת שנקראת LockerVision, כאשר למארחת יש את זכות הבחירה הראשונה. לאחר מכן הליגה צריכה לוודא את צבע הגופיות ולאשר אותן. עדיין לא ברור איך בדיוק קרתה התקלה, אך לפי דובר הליגה ככל הנראה שמדובר בטעות של הקבוצות.
4 צפייה בגלריה
טריי יאנג
טריי יאנג
בסוף העניין סודר
(צילום: AP)
זאת הפעם הראשונה מזה למעלה מ-4,000 משחקים, מאז שהתוכנה הופעלה לראשונה בעונת 2017/18, שנוצרה בעיה כזאת.
החלפת הגופיות לא השפיעה על אוקלהומה סיטי, שלפני הירידה להפסקה הייתה ביתרון 53:55, והיא רק הגדילה את הפער עד לסיום. גילג'וס-אלכסנדר הוביל שישה קלעים בדאבל פיגרס עם 24 נקודות. הרוקי תיאו מלאדון מסר 12 אסיסטים לצד 13 נקודות. ג'ון קולינס קלע 25 למפסידה, 21 ריבאונדים ו-17 נקודות של קלינט קאפלה לא הספיקו להוקס.