המלחמה של שחקניות ה-WNBA נגד קלי לופלר הוכתרה בהצלחה. הבעלים של אטלנטה דרים מכרה את חלקה בקבוצה לקבוצת משקיעים, כשאחת מהחברות בה היא כוכבת הקבוצה בעבר, רנה מונטגומרי. בהודעה רשמית שפרסמה הערב (שישי) ה-WNBA נאמר כי עסקת המכירה הושלמה ומדובר "בהתחלה חדשה עבור המועדון".
מדובר בניצחון כפול של השחקניות, כולל אלו מהקבוצה של לופלר. זאת לאחר שרק לפני חודש וחצי ניצח הכומר הדמוקרטי רפאל וורנוק, בו תמכו הכדורסלניות, את לופלר הרפובליקנית, בסיבוב השני בבחירות לסנאט בג'ורג'יה.
2 צפייה בגלריה
קלי לופלר
קלי לופלר
המחאה נגדה הצליחה. לופלר
(צילום: MCT)
2 צפייה בגלריה
WNBA
WNBA
מחאת השחקניות, שקראו להצביע לרפאל וורנוק - יריבה של לופלר
(מתוך הטוויטר של סו בירד)
ההודעה הרשמית של ה-WNBA
למי ששכח, לא מעט שחקניות, כולל כאלו מאטלנטה, חלקן הבכירות ביותר, קראו עוד בחודש יוני ללופלר להתפטר מתפקידה - ומראשי הליגה לדאוג שזה אכן יתבצע. ואם זה לא מספיק, לברון ג'יימס, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, שאל לאחרונה את עוקביו בטוויטר: "אני שוקל להרכיב קבוצת בעלות לאטלנטה דרים. מי בפנים?".
על מה ולמה נוצרה המהומה? אשת העסקים בת ה-49 יצאה בזמנו נגד יוזמת שחקניות הליגה להופיע עם גופיות שעליהן שמות של קורבנות לאלימות משטרתית. ההתנגדות לא עזרה, אבל עוררה מהומה ובעיקר רצון של הכדורסלניות לנקום. לופלר טענה, במה שרק שרף עוד יותר את הפיוז לשחקניות, שבמקום זאת תרצה לראות את דגל ארה"ב על אותן גופיות.
הציוץ הארסי של נטשה קלאוד
השאלה של אלישה קלארק
לופלר אמר אז: "אני מתנגדת בחריפות לתנועת Black Lives Matter שקראה להרחיק את ישו מהכנסיות, דוגלת בביטול המשטרה וקידמה אלימות ברחבי המדינה". בכך היא הדליקה סופית את הגפרור שגרם לבערה. "אני מאמינה שזה לא מתאים לערכים ולמטרות של אטלנטה דרים, שם אנחנו תומכים בסובלנות והכלה", היא הוסיפה במכתב שנשלח לראשי הענף.
השחקניות לקחו את העניין קשה ודרשו כמובן להדיחה מתפקידה. "אני עצובה שהבעלים של הקבוצה שלי נגד כל מה שאנחנו בעדו", צייצה שחקנית הקבוצה רנה מונטגומרי, שהחליטה לוותר על עונת ה-WNBA האחרונה בשל מגפת הקורונה. שחקניות אחרות היו הרבה יותר חריפות. נטשה קלאוד מוושינגטון מיסטיקס כתבה שלופלר צריכה "להעיף את התחת החלש שלה מהליגה". אלישה קלארק, שחקנית נבחרת ישראל בעבר ואחת הכוכבות של סיאטל סטורם, הוסיפה: "למה היא עדיין בעלים ב-WNBA?". קלארק יכולה להיות רגועה, לופלר מכרה סופית את חלקה במועדון.
פורסם לראשונה: 10:07, 20.01.21