בעונה שעברה יאניס אנדטוקומבו ומילווקי פגשו את מיאמי בפלייאוף, וזה נגמר עם הדחה כואבת בחמישה משחקים. ההיט, שהמשיכו אחר כך לגמר ה-NBA, חנקו את היווני ושיתקו את חבריו. כעת הבאקס קיבלו הזדמנות לנקום ואחרי ניצחון קשה בהארכה במשחק הראשון, הם התפוצצו הלילה (בין שני לשלישי) עם 98:132 בדרך ל-0:2 בסדרה.
כבר ברבע הראשון מילווקי - שקולעת העונה 120 נקודות בממוצע (ראשונה בליגה) - הזכירה לכולם כמה קטלנית היא מסוגלת להיות בהתקפה: 10 שלשות (שווה לשיא NBA) ויתרון מוחץ של 26 נקודות (20:46). מדובר בהפרש הגדול ביותר בהיסטוריית הפלייאוף בתום הרבע הראשון, ומזה ההיט לא חזרו כמובן.
5 צפייה בגלריה
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ברין פורבס עולה לשלשה
ברין פורבס עולה לשלשה
משחק גדול שלו. ברין פורבס עולה לשלשה
(צילום: AP)
רבע ראשון לפנתיאון
הקלע המחליף ברין פורבס, השפן של מייק בודנהולצר הלילה, השתולל עם 5 מ-6 מחוץ לקשת ברבע הראשון וסיים את המשחק עם 22 נקודות. "אם לבחור שלי יש יד חמה, אני הולך לתת לו את הכדור", החמיא לו ג'רו הולידיי שמסר לא פחות מ-15 אסיסטים במשחק והוסיף 11 נקודות. "הוא לא החטיא ופשוט נתנו לו את כל הכדורים רק כדי לראות מה יקרה".
פורבס עצמו אמר: "זו אחת הסיבות העיקריות שהגעתי לכאן, ידעתי שיהיו הזדמנויות כאלה ושנהיה בפלייאוף. נהדר להיות בסיטואציה הזו בבמה המרכזית. להגנה היה חלק משמעותי במשחק, השגנו עצירות וקלענו במעבר".
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו מטביע
(צילום: AP)
אז אם פורבס שלט מבחוץ, אנדטוקומבו שלט בצבע ועוד מול קבוצה קשוחה כמו מיאמי. הגריק פריק הטביע שש פעמים בדרך ל-31 נקודות ב-12 מ-23 מהשדה והוסיף 13 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות ב-31 דקות בלבד.
ברבע השלישי, כשהמשחק כבר היה גמור, הוא השתעשע עם הקהל והקפיץ תשע פעמים את הכדור עם הרגל. "אני יכול להקפיץ 300 פעמים, רציתי להיות שחקן כדורגל בילדותי, לא כדורסלן", צחק יאניס.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מקפיץ כדור
יאניס אנדטוקומבו מקפיץ כדור
טוב גם בכדורגל. יאניס מקפיץ כדור
(צילום: AP)
בצד המפסיד, מיאמי יכולה לפחות להתעודד מכך שהסדרה עוברת אליה ואולי גם מהתחזית של שאקיל אוניל, שטען אחרי המשחק שהיא תחזור לעניינים ואף תשווה.
מה שבטוח, ההיט חייבים לשפר את ההתקפה שלהם ובמיוחד הכוכב הגדול, ג'ימי באטלר, שקלע 10 נקודות בלבד ב-4 מ-10 מהשדה. הגארד עומד על 8 מ-32 מהשדה (25 אחוזים) בשני המשחקים הראשונים ו-27 נקודות במצטבר. בינתיים, גם באם אדבאיו (16 נקודות הלילה) לא מוצא את עצמו בסדרה עם 9 מ-26 מהשדה (34 אחוזים) ו-25 בסך הכל.
"בצד החיובי, אני לא חושב שנוכל לשחק גרוע יותר", אמר באטלר המאוכזב בסיום המשחק. "הם אמנם קלעו הרבה זריקות, אבל אני לא חושב שהקשינו עליהם בכלל". אדבאיו הוסיף: "אני לא חושב שאנחנו זקוקים לשיחת עידוד, אנחנו אנשים בוגרים. בסופו של דבר, אנחנו בפיגור 2:0 ואנחנו יודעים מה עלינו לעשות".
5 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר על הפרקט
ג'ימי באטלר על הפרקט
"לא חושב שנוכל לשחק גרוע יותר". ג'ימי באטלר על הפרקט
(צילום: AP)